Recept babygröt.


Lillen har passerat 4 månader och vänder sig från rygg till mage. Han får smakisar varje dag och älskar det. 
Det är svårt för oss båda att stanna vid 1-2 tsk 😉

Idag gjorde jag egen havregrynsgröt, vilket var roligt och superenkelt om man har en mixer.

Jag mixade några dl havregryn.
Sedan mixade jag en laddning paltbröd ( för järnets skull, finns på alla affärer. Det är ett knäckebröd gjort på blod, och det inte så äckligt som det låter, speciellt inte eftersom man ofta serverar barn blodpudding 😉) 




Mixat paltbröd.

Sedan gjorde jag en blandning: 3 tsk paltbröd på varje dl havregryn. Och rörde ihop i denna glasburk 


När man sedan kokar gröten i kastrull ( ska testa att bara blötlägga pulvret i kokhett vatten en stund, det kanske också funkar), så tar man dubbelt så mycket vatten som pulver.

Jag tog 3 msk pulver och 6 msk vatten och kokade några minuter, sedan rörde jag i en liten smörklick ( man kan ta rapsolja eller kokosolja också) och rörde ihop med lite mangopure 


Och här är den färdiga smakportionen efter att Marley smaskat i sig några skedar. Han hade gärna ätit mer!


👍

Lägger upp bilder på huvudpersonen i ett annat inlägg 😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0