Skratt och funderingar.





Loui ville ha en docka med långt hår för ett tag sedan men när jag väl fixade en ville han inte ha den. Han lyste först upp av glädje men sen sa han lite skamset; jag är ju ingen flicka, och det hjälpte inte vad jag än sa, vilket var synd.

För någon dag sedan var hans bästis Elton och lekte hos oss, han ska också få ett syskon.
Loui sa; när bebisarna kommer så blir vi pappor! 😄


Igår smällde han till min mage och sa dumma bebis, så vi började prata lite.
Då visade det sig att han inte alls såg fram emot att den skulle komma för han fick för sig att jag ska bli liten när den kommer, eller att jag ska försvinna och förvandlas på något sätt.
Dessutom var han inte så sugen på att bli stor, vilket han trodde att han skulle bli sådär plötsligt då han blir storebror.
Stackars liten som inte riktigt förstår..

Jag försökte förklara och jag tror han förstod, iallafall att jag skulle vara kvar precis som vanligt. Han blev iallafall gladare och verkade se fram emot att få sätta en liten tutte i munnen på hon eller han och så småningom få en till kompis att leka med hemma :)

Kvällen slutade med att han började klämma på mitt ena bröst medan jag borstade hans tänder och jag brast ut i skratt. Han jagade mig för att nypa skrikandes av skratt och jag kunde knappt andas.

Hysteriskt roligt faktiskt 😂

Så ytliga och glada för att i nästa stund bli allvarliga och tänkande, och så tillbaks igen som om inga bekymmer fanns.
Denna ålder är verkligen rolig, speciellt eftersom han i princip aldrig trotsar "peppar peppar" 

❤️❤️❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0