Att falla för en färg.

 
 
 
Nu är vardagsrummet klart, det enda som fattas är mitt ekologiskt beredda fårskinn som jag köpt av kravmärkta Gårdhammar.
De lever med sina nästan fria får och tar hand om dem precis som man ska, innan de äter upp dem. Helt naturligt och helt i sin ordning ;)
Som jag letat efter skinn som inte är berett med krom.
(Allt skinn bereds med krom som inte är så trevligt, och som blir fruktansvärt giftigt den dagen det ska förbrännas. Faktum är att skinnjackor, skor och annat bör lämnas in som farligt avfall den dagen du inte vill ha det längre, men hur många vet det?)
 
Så här blev alltså rummet när orange tog över mitt hjärta.
Det började med ett nagellack faktiskt.
Och nu eldar vi i kaminen och njuter och ibland förgås vi av värmen. Det är inga problem att gå från 20- till 30 grader på 2-3 timmar.
 
 
Renskinnet kommer från Kiruna. Där renarna bor.
 
 
 
Den nya tavelskapelsen.
 
 
Sydde nya överdrag till några kuddar.
 
 
 
Leksakslåda av lastpall. Betsad med järnvitriol.
 
 
 
 
Hogan har hittat sin plats. Det märks att han har rötter i Afrika :)
Han blir så varm när han ligger där att man nästan kan bränna sig på honom.
 
 
 
Jag älskar denna hjortronlykta <3

Kommentarer
Postat av: Tess

Och jag blir lika lycklig varje gång du skriver ett nytt inlägg :) Prova blogga oftare :)

Det blev så otroligt fint! Skitsnyggt!!

2012-09-29 @ 09:24:07
Postat av: Jennan

Tack söta du! :)

2012-09-29 @ 15:05:10
Postat av: Angelica

Men shit så läcker tavla =)
Du har så himla fin och personlig inredningsstil.
Dom där hjortron lycktorna är så fina, minns att min mormor haft en sån .

2012-10-03 @ 16:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0