Fåret.

 
Nu har det fina tackskinnet från http://www.gardhammar.se/ kommit.
 
 
 
Jag betalade ganska mycket för den, trots att det finns massproducerade skinn på Rusta och Ikea för bara 2-300 :-
Men jag gillar att ta ansvar för varje produkt jag köper, och när det blir lite omständigt att konsumera så gör man det mindre, fast mer med hjärtat.
 
Jag ville gärna handla från Eufåria som finns här i Piteå, men eftersom de inte hade kravmärkta skinn så letade jag och hittade Linda.
Jag väntade några månader på det skinn jag ville ha och sen skickade hon det inslaget i ett brunt papper, och när jag bar hem den från coop så kändes det som att jag hade varit på marknad och att jag bar hem en skatt.
Jag bara älskar bruna paket utan krusidull. I det enkla bor det vackra, så är det ofta.
 
Katten låg på fåret och spann hela kvällen igår. Och när hon klev upp var det alldeles varmt <3
 
Idag kommer John hem efter två veckor i Tyskland.
Jag tänkte först gå på partaj med Jonna, men insåg att jag har för mycket att ta igen. Vara med John, ta ut hunden i skogen, och sömn.
 
Imorse hade jag verkligen ingen vacker aura av harmoni runt mig överhuvudtaget (inte för att jag så ofta brukar ha det annars heller, men jag jobbar på det ;)
Loui kom in i sovrummet med en traktor som levde rövare, samtidigt som han hade kissat igenom pjamasen och skrek och bråkade för att han inte ville byta blöja; för att jag glömde räkna ett, två ,tre när han skulle lyfta på arslet.
ETT, TVÅ, TRE. ETT, TVÅ, TRE, ETT TVÅ TRE! gapade jag tillslut så blev han tyst.
 
Så var det med det.
 
:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0