Ärlighet och girighet.



Jag tänkte skriva om en histora som utspelade sig för ca 8 år sedan, som verkligen satt sin prägel på mig.
Det kommer över mig då och då, och idag när jag var ute och gick så började jag tänka på det igen, och kände att det skulle skrivas ner.

Jag kan börja med att berätta att jag gillar att prata med andevärlden, med farfar med övriga skyddsandar och med gud. (vad och vem gud är vet jag inte riktigt och det spelar egentligen ingen roll, men jag tror att det är en energikälla, som är lika viktig för andevärlden som solen är för oss på jorden.)
Det kanske låter flummigt, men den här historen är inte flummig alls.
Den handlar om att be; om materiella saker.

Jag har alltigt känt att jag fått det jag velat ha, och jag rekomenderar er att läsa om hemligheten.
Tankens kraft är stor.
Och om du fokuserar på något du vill ha, något du behöver eller vill uppleva, om du verkligen vill och tror att du ska få det, så får du det. Om det är förenat med ödets vilja.
Det är säkert komplicerat, men det är inte historien.

Jag bad om att få vinna pengar.
Jag ville och bad så intensivt och jag kände att någon lyssnade.
Jag sa att jag skulle gå till ICA prick kl 15,00 följade dag, och då skulle jag ta precis den där lotten som gav mig vinst, typ en miljon.

Jag var full av förväntan när jag stod utanför affären. Jag hade planerat det så att jag skulle in och handla lite, och på vägen ut köper jag vinstlotten. Och jag trodde verkligen att jag skulle göra det.

Men eftersom jag var lite tidig så satte jag mig på en bänk utanför.
Det fanns inga människor i närheten, och jag ser att brevid mig där på bänken ligger det en plånbok.
Jag hade egentligen inget uppsåt att direkt ta några pengar från den, men av nyfikenhet öppnade jag den, och innan jag såg var som var i så gick många snabba tankar och känslor igenom mig, kanske är det flera tusenlappar i den, kanske kan jag ta en eller två och lämna in resten..

Plånboken var tom.

Jag gick in på ica, lämnade igen den och köpte en lott.

Jag vann inget, såklart. Det blev så uppenbart sen :)

Jag fick en stark aning om att jag blivit utsatt för ett prov. Ett prov jag inte klarade eftersom jag var för nyfiken och frestad för att inte bara lämna in den direkt, utan att ens titta i den.
Hade jag gått raka vägen in och inte känt ett behov av att se om det fanns något där, för även om den var fylld med pengar så var de pengarna inte mina, då hade jag kanske förtjänat att bli hjälpt till en vinst.
Jag förtjänade helt enkelt inte det.

Jag är lycklig nu. Och jag bara ler när jag tänker på denna historia.
Det är för att jag lärt mig. En vinst hade kanske format mig på ett helt annat sätt i livet.
Istället utvecklade jag mer och mer en tro.
En tro på att jag alltid har beskydd. Att jag kan be och bli hörd. Att jag aldrig är ensam.

Idag skulle jag inte ha öppnat och tittat i en upphittat plånbok, iallafall inte med avsikten att ens kanske ta något.
Jag skulle aldrig våga.
För jag skulle inte vilja gå miste om något ödet kanske hade i beredskap för mig, om jag bara är ärlig.

<3

Kommentarer
Postat av: Malinka

Amen! Vilken härlig historia. Klart du blev testad. Precis så där är det ju nästan jämt om man bara är uppmärksam på vad som sker och varför. Inte nu exakt samma, men att saker och ing händer...eller inte...av en anledning som vi själva påverkar. Och att det alltid finns någon/något som vakar över allt. Kram på dig

2012-05-12 @ 09:57:53
URL: http://kedjegatan.blogspot.com
Postat av: Malinka

Amen! Vilken härlig historia. Klart du blev testad. Precis så där är det ju nästan jämt om man bara är uppmärksam på vad som sker och varför. Inte nu exakt samma, men att saker och ing händer...eller inte...av en anledning som vi själva påverkar. Och att det alltid finns någon/något som vakar över allt. Kram på dig

2012-05-12 @ 09:58:10
URL: http://kedjegatan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vi får inte alltid vad vi vill ha, men alltid vad vi behöver, därför är vi alltid bönhörda. Du vann din skatt, även fast den inte var så jordisk som du tänkt dig från början ;) /AA

2012-05-12 @ 22:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0