ZG8800




Den som googlar efter denna Electrolux ultraone green dammsugare ska hitta min blogg, och sin roligaste och bästa vän!

Vi har haft en dammsugare för 300 ;- från Ö&B, och blev less på att den levde jävul, sög dåligt och luktade illa.
Hem till oss kom denna fantastiska varelse, för 1990;-
Finns att beställa från netonnet eller via elgiganten. Och den är värd varenda krona!


För det första är den gjord av 70% återvunnen plast, och helt fri från PVC (giftet som ingen vill ha om de visste var det var, men de har inget val för det finns i tamejfan varenda plastpryl.)
Den drar upp till 50 % mindre ström (förutom för oss för jag dammsuger minst en timme om dagen för att det är så kul, men det är bara tillfälligt.)

Electrolux har startat en kampanj som heter vac the sea, och samlar ihop plast från havet (den stora oceanen ni vet), för att det finns ganska dåligt om återvunnen plast.

Den har 12 meters räckvidd, vilket betyder att vi aldrig behöver byta uttag, vilket vi fick göra två gånger med den andra.

Den har teleskoprör, och ett superhärligt handtag.

Inuti sig så har den ett litet borstmunstycke som man kan ta fram och är perfekt till att dammsuga hörn, lister och trånga utrymmen.

Den är marknadens tystaste dammsugare. Det finns 5 lägen på suget. Det lägsta suger bättre än våran gamla och då är den så tyst så att man kan sitta brevid den och prata i telefon, alternativt suga mattan när en bebis ligger och sover i soffan.
Jag är helt förundrad att den kan vara så tyst.

Den har en display som visar när dammsugarpåsen är full (påslösa dammsugare har tyvärr inte samma sugeffekt), och den talar också om när du ska tvätta Hepa13 filtret.

Detta filter behåller 99,nånting % av alla partiklar och skit du suger upp istället för att släppa ut dem i andra änden. Man kan då kalla den för en allergidammsugare.


När jag öppnade kartongen, som också är återvunnen, och tog fram finingen så insåg jag att den hade en limegrön sladd! Vilken lycka :-)
Jag blev så glad så jag stängde in mig i sovrummet för att testa den, eftersom kl var 22.
Det slutade med att jag sög i hela huset, och inget barn hörde ett ljud.

Detta var i förrgår.
Jag har dammsugit en timme igår och en timme imorse. Snart är första påsen redan full, eftersom den suger sånt man inte trodde fanns. Våra mattor är som nya, för att inte tala om heltäckningsmattan i datarummet.

Den är en av mina käraste ägodelar och jag torkar av den med trasa och såpa efter varje användning för att den ska glänsa och vara fin.
Låter det ovanligt stört? Köp en egen.. :-)


Kommentarer
Postat av: spikie//kristina

Låter som en väldigt bra dammsugare, kanske nåt att investera i senare när vår paja..om förhoppningsvis mååånga år! Ääälskar vår dammsugare ;-P kanske inte lika "grön" som er man endå ganska ok. ;-) Det jag gillar allra bäst med vår är att det är en påslös.

http://www.philips-shop.se/store/catalog/dammsugare/dammsugare-utan-pase/easyclean-homecare/productdetail/FC8734_01_SE_SHOPPUB/SE/sv#productDetailtabs

2012-04-10 @ 19:58:24
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0