"Pyssel" på gång.



Jag har varit ledig i veckan. Jobbar bara på Fredag.
Så vi håller på med trappen och ska gjuta sista trappsteget imorgon.

I morse då jag klev upp låg en teckning på köksbordet.




John hade fått en uppenbarelse då han inte kunde somna, och var tvungen att gå upp och rita.
Jag nappade på den idén, och har nu tömt hela våran klädkammare i hallen.
Vi ska öppna upp väggen och lägga golv in dit, så att det mörka lilla rummet blir en del av hallen.
Väggarna måste fixas och målas, och lite sånt.

Ja, det kan bli fint :-) Jag har inget emot att få väggar nersågade!




Väggsnutten som den vita hyllan står vid ska bort, samt lite på andra sidan också.
Hyllan ska in i "rummet" där bakom sen, även en byrå.
Den ska jag försöka hitta på RK eller reprisen, och måla själv.
Det sista alternativet är att köpa en ny. Fan vad jag är less på att köpa. 

Jag är totalt inspirerad av konsumtions reducering, och jag har på frågan;
"vill du ha en egen liten bil?" svarat, "Nej tack!" 

Idag har jag gått in på Dollarstore för att lämna tillbaka en onödig sak jag köpte igår,
och vi har fört ytterligare två säckar diverse till Röda k, till följd av utrensningen i klädkammaren.
(Även om jag inte lägger ut in/ut listor längre så följer vi den principen fortfarande.



På jobbet har jag roat mig med att läsa en bok      
Jag lyckas alltid snubbla över böcker som handlar om precis det jag för tillfället går och brinner för, därav mitt utlägg om dessa onödiga prylar. 
Kommer att lägga ut ett filmklipp inom kort: The story of stuff. Mycket bra, om man vill börja tänka till innan man köper något.

Åter till hallen..

Vi kommer inte lyckas få tag på samma golv som vi har i övrigt, men vi har hittat ett som är nästan likadant.
Tror inte skillnaden kommer märkas tydligt.

Jag älskar då golv flyter in i rum utan dörrar och golvlister, om ni förstår vad jag menar?
Hoppas vi kan få till det.

Bättre före och efterbilder kommer så småningom :)


Och mitt i allt nyskapande så kom vi igår på; att vi kanske borde flytta.
Om några år vill vi bo på en ö.
Helst Arnes ö.

Kommentarer
Postat av: spikie

hihi va roligt att John inte inte kunde sova utan var tvungen att gå upp och rita bilden. jag är sån ibland åxå..kommer på div idéer när jag ska sova. kan tycka det är lite jobbigt..då ska man ju sova. ;-)

Kommer nog att bli super iallafall. väntar mer spänning på resultatet :-)

2011-09-28 @ 22:40:32
URL: http://spikie66.babyblogg.se/
Postat av: Anonym

Hur söt är inte John! Men jag vet inte om jag röstar för ön... blir så svårt att komma förbi på en kaffe.. eller är arnes ö ihop med en bro? (: /AA

2011-09-29 @ 09:53:41
Postat av: Jennan

Japp, det går en liten bro över till Arnes Ö. Bilen lämnar man på "fastlandet" :)



Men hur kul hade det inte varit om folk kom och hälsade på via en liten båt? :)

2011-09-29 @ 11:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0