Reklamfritt.





Nu har jag blivit medlem på Reklamfritt.se
Det kostar ingenting.
Du får dekaler att sätta på brevlådan, och det bästa av allt är att du kan stoppa all adresserad reklam.
Du fyller i dina uppgifter och så skickas mail till alla de företag du själv väljer i en lista.

Jag har redan fått svar av ex; H&M att de uppfattat att jag inte är intresserad av deras tidningar.
Vill jag ha något så hittar jag det själv.

Fan vad skönt det ska bli att slippa släpa flera kilo reklam och tidningar till återvinningen varje månad.


"Det går åt närmare 200 000 ton papper
och miljoner ton koldioxidutsläpp varje år
för att du och alla andra svenskar ska
få pappersreklam i sin brevlåda.

När klimathotet hänger över oss
kan ingen säga att det är rimligt.

En vanlig skylt med "Nej tack" till reklam stoppar endast den oadresserade direktreklamen.

Med hjälp av Reklamfritts reklamspärrar kan du säga NIX till all pappersbaserad direktreklam och göra en stor insats för miljön."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0