På Aftonbladet.



Jag läser att Moderaten Sofia Arkelsten visst fick äta upp det hon sa.
Hon hävdade att partiet varit med och infört fri och lika rösträtt.
Skönt att hon insåg att hon var lite väl ute och cyklade i lingonskogen.

En liten påminnelse om er historia..


• 1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
• 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
• 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
• 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
• 1921: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
• 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
• 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
• 1927: Nej till folkskolereform.
• 1931: Nej til sjukkassan.
• 1934: Nej till a–kassa.
• 1935: Nej till höjda folkpensioner.
• 1938: Nej till två veckors semester.
• 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
• 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
• 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
• 1951: Nej till tre veckors semester.
• 1953: Nej till fri sjukvård.
• 1959: Nej till ATP.
• 1960–talet: Ja till apartheid.
• 1963: Nej till fyra veckors semester.
• 1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.
• 1973: Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63.
• 1976: Nej till femte semesterveckan.
• 1983: Nej till löntagarfonderna.
• 1994: Nej till partnerskapslag för homosexuella.
• 2003: Ja till Irakkriget.
• 2004: Ja till sänkt a–kassa och sjukpenning.
• 2006: Nej till sex timmars arbetsdag.
• 2006: Nej till höjd a- kassa.
• 2006: Ja till sänkt a-kassa.
• 2006: Nej till höjd sjukersättning.
• 2007: Ja till sänkt sjukersättning.



Jag läser om bärpulvret oxANT optimal som blivit otroligt populärt.
Man kan strö det i maten och på filen och lite här och där.
Man får ett superbra immunförsvar, och folk som äter det säger att de inte vart sjuka på evigheter.
Och det förstår jag!

Jag har ätit bär dagligen i ett år, främst blåbär.
Jag har inte varit sjuk en enda gång sedan dess. Medans vänner och familj faller som furor (inte riktigt så dramatiskt iofs), så står jag kvar frisk som en nötkärna.

Man blir frisk av bär! Men varför inte äta bär? Varför ska vi äta pulver?

-Får det lov att vara lite pulvermos med pulversås?
-Nej tack, jag bantar. Jag tar en nutrilett.

Vi vet snart ingenting om mat.
Köttet är så malet och mixat och ihoplimmat så vi skulle få panik om vi skulle se en benpipa sticka fram i köttdisken.

Och jag vet en som aldrig har ätit en riktig potatis..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0