Ekokul.



Har hittat en sida med mängder av roliga och bra leksaker.
Årets julklappar är till största del inhandlat här: Ekokul.se

Loui ska få denna bilbana. Han kommer älska den :)
(och det gör jag också) 



Leksaken kommer från ett företag som strävar efter att vara så gröna som möjligt.
De tillämpar kontrollerad och certifierad produktion med hänsyn till både miljön och de anställda.
Alternativa energikällor, minimalt råvaruspill och systematisk återvinning är andra viktiga ingredienser.

Produkterna är tillverkade av trä som är godkänt av den oberoende organisationen FSC, främst gummiträ och bambu. Företaget odlar även egen ekocertifierad skog.

Färgerna på leksakerna är vattenbaserade. Förpackningarna är gjorda av returpapp och färgerna som används för tryck på kartonger och instruktioner är sojabaserade.

280:-



Det är också det enda han kommer få av oss.
Han är så liten och har redan så mycket saker.

Linus ska få två klappar; Lego och något från Ekokul som jag skriver om efter jul.
Annars avslöjar jag några andras överraskningar.


Julen ska vi fira med Johns familj i Boden, och vi skippar julklappar till oss vuxna.

Med min familj gör vi som vi gjort de senaste åren; Alla drar varsin namnlapp, och köper något till den personen.

Glöm inte att julen ska vara harmonisk. Det är bara industrin som blir lyckliga av att vi köper oss fördärvade.
Vi själva blir lyckliga av att tända ett ljus, dricka julmust och kramas, typ ;)


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad du är klok min dotter!du har så rätt....

Lyckan sitter inom oss,en bra bok en mysig filt och tända ljus.. det är bonus och hur härligt som helst kram till dej och killarna

2011-11-17 @ 14:06:00
Postat av: Sarah

Toppen! Detta för jag vidare!

2011-11-17 @ 16:18:50
URL: http://sarah-aranels.blogspot.se
Postat av: Isabelle Nyberg

Vad längesen jag var in på din blogg. Vi ska också fira jul i Boden hos Mickes familj. :)

Hoppas allt är bra /Isabelle

2011-11-19 @ 11:16:44
URL: http://bellfrench.blogg.se/
Postat av: Anonym

Underbara du! :) Hahaha, jag beklagade mig i forrgar for Fredrik om hur jag alskar pukka te och hur det inte finns i butikerna, tror du att vi skulle lyckas fa ngn att bestalla in? Vi riktar in oss pa ett byte... och skickar dit massa folk som tjatar. Den mintgrona (hehe... ser jag inte är van av farten att använda åäö, men jag är i sverige nu, tro inget annat!)är supergod för kropp och själ! /AA

2011-11-21 @ 07:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0