24 Maj.



Jag har blivit firad på olika sätt idag.

Där stod hon, snygga Tess med svallande, svart hår och med en muffinsbakelse med silverkulor och ljus i handen; Hon skrämde halft ihjäl Loui, som skrek som en stucken gris.
Han förstår inte det där med fireri.

Jag har fått två "Ja må hon leva uti hundrade år" samtal, i vacker sång.
När jag var liten trodde jag man sjöng "Jag mår haleva" (frågade folk vad om "haleva" var en sjukdom)
och sedan skulle man tydligen "viska haleva" i någons öra.

Jag skulle göra som svärmor gjorde när hon fyllde år, "Gilla" alla gratulationer på facebook.
Det har hållt mig sysselsatt hela dagen, och fort gick den. Dagen.

Min pappa ringde mig och sa grattis. Då svarade jag "varsågod!"

Slutligen så "tröttgrinade" Linus för att han inte fått någon tårta.
-Vi åt ju tårta hos mommo, sa jag.
-Jag tog aldrig av tårtan, jag valde fler kakor istället ju.
-Jaha, men då valde du ju det då.
-JAG ÅNGRAR MIG!

Vad är det med barn och att ångra saker som hänt för flera dagar sen?
Typ: Mamma, när jag bajsade i måndags, då spolade du i toaletten.
- eh, jaha..
- JAG VILLE SPOLA!!!

Eller. (Efter att man kommit hem från affären, klätt av sig och satt sig ner för att äta middag),
-JAG VILLE KNÄPPA LÖS BÄLTET SJÄLV!

En härlig tid, som börjar kring två-tre års åldern om jag inte minns fel.
Och tydligen kommer det några slängar av "backa tillbaka bandet" syndromet fortfarande ;)

Ikväll blir det Desperate housewives maraton. Jag har tio avsnitt till mitt förfogande :D


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahah :)

2011-05-24 @ 22:32:29
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: spikie

hihi söta Linus ;-)

2011-05-25 @ 17:50:36
URL: http://spikie66.babyblogg.se/
Postat av: spikie

ja vi är inte ens dag över 20 ens ;-P vi är för evigt 20 åringar..ha ha ha undrar bara hur det funkar när ens barn fyllt 20? ;-)

känner mej trots allt inte så nojjig över att strax fylla 30...tror det värsta är redan gjort..har nojjat mej över det sååå länge så det är väl överspelt.

däremot hade jag nog fått liiite panik om jag typ var barnlös och singel och 30 år ;-) har ju sagt länge att jag skulle ha barn innan 30 och det fixa jag..2 t.o.m

2011-05-25 @ 22:03:04
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0