Livet är som vin, ni vet.



Imorgon blir jag 27. Jag är så van att räkna månader, men det är faktiskt i år denna gång.

Jag minns speciellt en gång för fem år sedan, då jag fasade för dagen då jag skulle fylla 27.
Jag såg mig själv sitta risig och jävlig i en sandlåda, alldeles för gammal för att kunna gå i högklackat. Och alldeles för gammal för att gå på krogen.
Det blev ungefär så, fast det var inte så illa.

Jag har mycket svårt att gå i klackar. Provade senast i stockholm, och det blev bara kaos. Värkande och kullerstensvrickade vrister fick mig att bara vilja sitta. Inte shoppa, bara sitta.

Jag har inte varit på krogen på mycket mycket länge. Och gången innan den senaste gången, var för mycket länge sedan.
Men det gör ingenting, för ambitionen finns där!

Jag var så rädd för att man den dagen man närmar sig trettio, skulle tappa sina intressen och sin livslust, och att ingenting skulle vara lika roligt längre.
Jag hade panik för att jag inte hunnit resa, och för att när jag gör det i framtiden, inte skulle tycka det var spännande.
Och jag var rädd för att det inte skulle vara lika roligt att umgås med folk, för att? Jag vet inte, för att man kanske bara skulle göra tråkiga saker när man blir äldre.

Men allt är fortfarande lika kul!
Och när jag nu går och smånojjar lite för att jag en dag ska bli över 40 och kanske ha krulligt mormors-hår, så tänker jag bara på vad mamma har sagt; Det kommer fortfarande vara lika kul!
(Och hon har förövrigt en modern frisyr), men vafan. Det roliga sitter väl ändå inte i frisyren?
Man har väl vilken frisyr man vill eller?

Och faktum är. När jag kliver upp klockan 6,30 och ser att i kalendern närmar sig heltidsjobbet med stormsteg.
Då längtar jag faktiskt till pensionen.
Och kräver mina pensionerade väninnor att jag också klipper av mig håret och rullar upp det i krull.
Ja, då gör jag väl det!



Med en liten Linus vid min sida.
   2006.


Om några år har jag tagit mig ur sandlådan. Och då kan vi rocka på en båt till Karibien.



Kommentarer
Postat av: Malin

Ibland tror jag dock att det faktiskt sitter i frisyren..:)

2011-05-24 @ 00:19:32
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: spikie

ja själv fyller man ju 30...om knappt 1 månad....

vette tusan om jag inte är likadan som för några år sen? ja det som förändrats nu är väl att jag väljer hellre att vara hemma med familjen än vara på krogen...blir så fruktansvärt bakis....känns onödigt att slösa en härlig dag med att må dåligt när man kan må bra och göra roliga saker.

2011-05-25 @ 17:49:43
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0