Linus & Loui


 Linus 8 månader





 Loui 8 månader




  
Linus 9 månader





 Loui.





Och när jag ändå rotar i arkiven:
Bloggar från gamla Lunarstorm.


Ups and downs


2005-07-16 14:23

 
Tummen upp för glittrande örhängen.
För flipflop-skor,
för Whiterussian,
för barn som leker själva,
för tå-smycken,
för båtar,
för vänner.

Tummen ner (eller långfinger upp) för skrikande fiskmåsar.
För ölburkar som rullar över asfalt,
för skällande hundar,
för EU-mopeder,
för insekter som bits,
för trängsel och allmänt kaos.


2005-06-16

Linus kan åla nu, lite. Eller han kan nog åla, kräla, kråla Jorden runt om han hade velat, men han vill inte. Bara om jag lockar honom med min förlovningsring.
Han tycker att sånt är för bebisar. Idag gick han faktiskt några steg, men jag höll honom i tröjan- just for sure. Han förstår massa ord. Om man ber honom blåsa, då blåser han. 

Och Klickar med tungan. Hur skriver man ett sånt klickljud? TLI TLO TLI TLO..typ.



Kiruna

2005-09-27
 
I Tisdags tog jag och Linus morgontåget till Kiruna.
Där väntade underbart höstväder. Allt var färgglatt, och kallt.
Lagom kallt för pälsig jacka och halsduk. Hur skönt som helst.
Jag älskar hösten.
Men vi upptäckte också ett par timmar efter ankomsten att Tatta var försvunnen. På väg till Norge.
Kaos.
Jag ringde gråtandes till connex. På kvällen hämtade vi den på tågstation, och han fick den lagom tills han skulle sova. Det blev ett lyckligt slut, och snutten fick resa utomlands.

Denna gången hann jag faktiskt med att träffa alla, även om jag hade velat träffa alla lite längre och lite fler gånger.
Iallafall så var det en bra vecka.
Jag fick äta upp mig några kilo, vilket behövs för jag ids inte äta annars.
Skitbra sätt att hålla sig i trim, kanske inte så hälsosamt däremot.
Vi gick några långa, härliga promenader i höstvädret.
Linus sover skitbra till ljudet av mina nya klackande stövlar.

På Fredag kom systeryster och drack vin hemma hos mamma.
Vi käkade smördegspiroger med lax och räkor, marängswisch och godis. Linus blev snorig och hade jätteont av kindtänderna som kom.

På Lördag gick jag till Maja. Vi åt ostbricka och tömde två flaskor vin.
Någongång under kvällen sa det pang, och jag blev sjuk.

Söndagen tillbringade jag mestadels i ett tåg men en skrikande Linus.
När vi kommer hem och tar tempen så har han över 39 i feber. Mardrömsresa med andra ord.

Han började gå riktigt bra när vi var "hemma".
Han gick och gick, snurrade runt och sprang.
Han har jagat mamma konstant och ropat: mommo,mommo!
Han har ignorerat mig totalt.
Han älskar sin mommo.
Senast nu ikväll när han skulle sova hörde jag hur han låg och mumlade nånting om mommo.
Funderade allvarligt på att sälja honom och köpa en svindyr vinterjacka istället.
För det var fan inte kul att bli dissad av sin egen son i nästan en vecka ;P
Och helt seriöst, han somnar i hennes famn. Bara faller ihop sådär. Själv fick jag kämpa en timma första kvällen.

-haha- vi fick sova brevid varandra på en stor madrass. Det var skitmysigt. Och varje kväll låg vi och flummade. Eller han flummade, jag försökte hålla mig för skratt. Han tryckte sitt bröst mot mitt ansikte och sa: ÖHH! Sen så spottade han mig i håret, och pussade mig på näsan.



Självironi

2005-03-27
 
Jag är skittöntig när jag är full.  Försöker alltid ta mig före i kön. Skrattar hysteriskt och är allmänt högljudd. Dansar som en idiot (mycket alltså, inte fult), och blir förbannad på folk som armbågas och trängs. I baren flirtar Jag med bartendern och tror att jag ska få drinkar före alla andra, plus extra starka. Det får jag säkert inte, men tror det och spänner mig skitmycket när jag går därifrån.
Och det värsta av allt är att jag pratar puttinutt babyspråk när jag kommer hem. 





Kommentarer
Postat av: T, T & E

Snyggpojkarna!



Va roligt att ha gamla inlägg från Lunar kvar =)

2011-03-16 @ 21:51:52
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag tycker det börjar bli dags att vi är fulla tillsammans snart! Tränga oss före i kön på Sune's och verka som att det inte var något konstigt alls! ;-P

2011-03-17 @ 17:31:39
URL: http://blogg.aranels.se
Postat av: Sara

Pojkarna är ju jättelika varandra! Och så söta =)

2011-03-24 @ 21:37:31
URL: http://sandsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0