Sushi, anden och apan.


Igår åt jag min första sushi, det var riktigt gott.
Jag kommer absolut att äta fler råa fiskbitar, tillsammans med en halv flaska vin. Eller en hel. En hel får det nog bli nästa gång. Och jag tror att jag måste köpa mig en ny cykel, fast absolut inte en ny. Bara en lite bättre än den jag har. Det coolaste som finns måste vara att cykla på en gammal cykel med tunna däck, och korg där fram.

Idag har vi haft en mysig dag tillsammans med Johns pappa m familj.
Loui fick ytterligare paket, och jag "slängde ihop" en till tårta. Fy tusan vad fort det gick.
Denna gång gjorde jag "ahlgrens bilar-fluff" och eftersom ni kommenterar så dåligt så blir det ju inga recept.

Imorgon åker vi till Merasjärvi, ett av de bästa ställen på jorden.
Min farmor och farfar bodde där med pappa för länge sedan.
Farfar är en av mina skyddsandar nu, och eftersom jag just nu läser en bok som heter "klara svar från andevärlden" så känns det aktuellt att åka dit.
Jag kanske skulle försöka mig på en liten seans, för faktum är att jag har gått från paniskt rädd, till inte så himla rädd.

Lite bilder från idag:

 Nya fina tröjan!



 Linus och Robin. Två busiga filurer :)

 Kolla in söt-minen.



Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag är grymt imponerad av dina tårtor!! hur lyckas du med att göra såna fina rosor och rosetter?

2011-07-21 @ 15:30:55
URL: http://sarah-aranels.blogspot.se
Postat av: Tess,Theo och Emilius

Får man låna den där boken då du är klar? =)

Jag tror allt att jag ska beställa en tårta av dig sen. Du är ju jätteduktig.

2011-07-21 @ 19:03:06
Postat av: spikie//kristina

jag har ännu inte ätit sushi....men SKA prova nån gång. måste bara ha med mej ett proffs så jag vet vad jag gör ;-)

Grymt fina tårtor! :-D

Sen måste jag bara tillägga att det är grymt duktigt att göra sej av med saker. jag är en sån som gärna samlar på mej....men ibland rensar jag ordentligt. När det gäller kläder så slänger jag typ aldrig nåt. Det som jag själv inte vill ha klipper jag och syr om till nåt som Älva eller Elvina kan ha, eller så blir det nåt annat spännande.

2011-07-22 @ 20:27:45
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0