Loui 1 år!


Förra året fick vi ett brunt troll till familjen. Han var så mysig och mjuk och böjlig, och när han vecklade in sina långa ben under magen så blev han så liten, så liten.

Jag minns hans grymtande och pickande. Och det där tjutande ljudet som blev när han svalde för mycket mjölk.

Vi är så glada att det blev just du som kom till oss.

Grattis <3








Idag har vi haft ett busigt och mysigt kalas. Hela gänget från Boden kom, så det blev många kusiner att leka med :)
Jag "slängde ihop" en tårta ifrom av ett paket som ni ser.

Haha! vilken överdrift..jag stod många timmar i köket kan jag lova. Jag gjorde också en Pavlova (maräng, vaniljkräm, jorgbubbar, kiwi och mandel.)
Och så var jag ju tvungen att göra cupcakes i grönt, eftersom grönt är Louis färg.

Vill ni ha recept på nåt? typ MMF, pavlova, frosting? Då kräver jag minst 10 kommentarer om vad n skulle vilja ha recept på, annars ids jag inte. Jag är inget proffs på bakning (jag har inte fattat förut vad "vispa poröst" innebär), men jag delar gärna med mig av recept iallafall :)





 På kvällen gjorde vi i ordning paket.

 

Det första han såg på morgonen var ballongerna. Han pekade och ropade "däj, däj" resten av dagen.
Paketen var ganska roliga att slita lite i. Han har ju övat på att slita sönder våra tapeter!

Nu är han ingen bebis längre, utan ett litet barn.




Kommentarer
Postat av: Ida

Jag behöver inget recept men hade gäna kommit och käkat upp pavlovan, om det fanns något kvar av den och jag kunde äta sånt överhuvudtaget :-P



Anyway, gud vad fort tiden går. Vad stor eran lillkille blivit. En riktigt snyggskit är han:-)

2011-07-15 @ 12:47:05
Postat av: Anonym

Jag fick en skum känsla.. Tänk att det gått ett år sen jag höll den där lilla söta mörka italiano knodden! Sjukt fort tiden går... samtidigt, Va!? Är det bara ett år? Hur mkt hinner inte hända på ett år? Om vi blir pensionärs gamla, hur sjukt mkt har vi inte då hunnit med?? Skum känsla.. krock deluxe (: (Sen vill jag bara påpeka att du är en mästerkock om det undgått dig) /AA

2011-07-15 @ 20:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0