Nytt år, nya händelser.



Jag älskar min iphone! Hur kunde jag leva utan en sån?

Ja, det blev slutligen en sån efter mycket velande. Ska man köpa något onödigt så kan man ta i rejält tänkte jag, och det slutade med att jag pratar med Tom cat dagligen, kollar vädret och laddar hem appar (för nu vet jag vad det är.)

Jag kommer aldrig i hela mitt liv ha tråkigt. Och nu vet jag vad jag skulle ta med mig till en öde ö.
Tidigare försökte man tänka smart, kanske fiskenät, eller tändstift (nää, men elddon eller..kanske tändstickor?)
Eller båt?! Fast jag skulle aldrig våga mig ut på havet.

Nämen jag ringer och säger att jag vill bli hämtad om en vecka, efter att jag suttit under en palm (för visst menar de paradisö?) och bantat ett tag. och kollat svtplay.

Nog om det.

Jag, Tess och Hogan gick 5 km på grisberget igår och 4,6 km idag. Trots kylan idag så var det himla härligt :)

Loui har fått sin första tand.
Han har också börjat suga på tutte mycket, och har lättare att somna nu. Jag ammar på morgon och några snuttar på dagen, resten äter han ersättning, gröt och mat.
Jag borde egentligen passa på att sluta amma helt nu eftersom han är i en "lätt" period och knappt ens ber om tissen, men jag är för lat för att kliva upp ur sängen och blanda en flaska, men inom en snar framtid kommer jag att stänga in bröna i en ny bh som jag köpt.

Linus är ledig hela veckan, vilket medfört att jag ganska ofrivilligt lärt mig varenda karaktär och händelse i alla åtta-tio starwars filmerna. Han ber mig "fråga datorn" om det är något han inte kan, och allt det han kan det låter han mig höra.
Jag har varit helt anti mot starwars, men nu faktiskt tycker jag hela storyn verkar intressant. Hjärntvätt tror jag det kallas.

Bilder på en trött Loui, som faktiskt låg dubbelvikt och sov på pingu efter att jag suttit vid datorn ett tag. Jag blev så förskräckt att jag väckte han innan jag han fota, för han hade inte ens druckigt sin kvälls-flarra.

Och så en bild på Linus när han spelar cool. För det är sådär man ser ut när man är cool tycker han.









Kommentarer
Postat av: spikie

ja nu är du fast i "telefon träsket" ;-P

Härligt med tand på G :-)

Är ju riktigt härligt att promenera på grisberget..bara man har trevligt sällskap åxå :-)

Gillar linus och hans intresse för star wars.... det är ju cool! Gillar Star Wars!! ;-P

2011-01-05 @ 05:37:06
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0