Foton och frieri.



Det blir ett inlägg om lite allt möjligt nu.
Jag börjar med Idol. Amanda är ju sådär härligt sjuk.
Jag vill gärna boka en biljett och se henne på scen en hel kväll.
Jag älskar hennes tse tse da da tse sum sä dä.
Inte många som kan låta så snyggt.


När mamma var här så hjälpte hon mig att klä på gunghästen.
Jag bara älskar att jag gick in på röda korset och kom ut med den, endast 35 :- fattigare.
(Rikedom i hjärtat har ju väldigt lite med summor att göra.)

Före



Efter



Den är fortfarande trasig där bak, men vad gör väl lite skavanker när man är så perfekt i övrigt?
Den används också ofta.
Loui gungar gärna på den, framför hallspegeln. Helst samtidigt som han har på sig halsband och hårband.
Var det inte viktigt det där med genus? ;)


Eftersom jag har varit ensam med barnen och djuren i tre veckor så har jag inte riktigt prioriterat att ta fram kameran, trots att John har bett och tjatat om att jag ska lägga ut bilder hemifrån.
Men nu har jag någon bild som ni ska få se.

Loui är helt besatt av innebandy, och det är nog inte så konstigt eftersom han sedan fyra månaders ålder har sett både pappan och brorsan spela många matcher.
Direkt han lärde sig gå började han jaga boll med klubba.
Han spelar helst med Linus klubba, och han vill gärna spela med hjälm.
Just vid detta tillfälle skrek han som en stucken gris när vi försökte ta av han hjälmen, han hade den på huvet närmare en timme.

Han accepterar motvilligt att ha den röd-gula hockeyklubban.
Han vet hur en innebandyklubba ser ut, och så fort Linus eller pappa släpper sin så dyker han på deras direkt.








En rolig sak som speglar hans intresse ganska väl, var när vi var på skolan för att hämta Linus.
Oftast vill han vara i min famn, eller så står han och trycker vid mina ben.
Men en gång kom en äldre pojke in i skolan och han hade en klubba i handen.
Då gick Loui med bestämda steg fram till killen och började rycka och dra i den.
Hans blick sa "Den här ska jag ha!".
Inte förrän pojken på allvar ryckte tillbaka sin klubba sprang han mot mig med gråten i halsen.









Med "nya" fina tröjan. Fotat idag.



Jag har köpt ett ark med alfabetet och några figurer från dollarstore 30 ;-








På söndag kommer John hem! Guuud så schönnt!
När jag tänker på det blir jag så glad så jag känner för att gifta mig på direkten.
Nu ska jag dricka en andra te-kopp och filosofera på en grej.



Kommentarer
Postat av: Isa

Ska bara tipsa om att jag köpte en bandyklubba till Silas här om dagen på dollarstore den kostade också 30 kr och ser helt riktig ut:)

2011-12-12 @ 12:27:19
Postat av: MalinKa

Tänkte bara säga hej! Vet inte om jag outat mig på din blogg tidigare eller om det är första gången. Men jag kikar in hos dig då och då.Det är som trevligt! =)

/Anettes andra kompis på Djupviken

2011-12-12 @ 17:56:17
URL: http://kedjegatan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0