Vad har vi gjort?


Vi har haft några roliga dagar.
Jag och Linus har haft kompisar här över helgen.
Loui har fått vara hemma med John medans vi har hängt ute på havsbadet.
Det blev både Nimbys och äventyrsbadet.

Idag for Linus till sin pappa, och vi passade på att fara till storheden och även gå på stan i Luleå.
John köpte en elmotor till sin lilla fiskebåt, och Loui fick sig en liten flytväst, så att vi kan följa med i båten någon dag.

Jag fick tre Hongi`s. Mycket snygga!





Jag har iallafall totalt tappat suget på att shoppa. Jag köpte en liten virkad tröja på 70 % rea. Jag antar att även det faktum att jag sällan får shoppa ifred är en anledning. Men främst tror jag det är synen på konsumtion som förändrats. Jag pallar bara inte släpa hem och äga skiten.

Däremot gick jag lös på garderoberna igen då vi kom hem. Högen som ska skänkas bort har vuxit sig enorm.
Jag blir lycklig varje gång jag ser den.

Något som gör mig fruktansvärt olycklig är svälten i Afrika. Jag pallar inte att förstå att små barn dör av något så primitivt som att inte få stoppa mat i mun.
Jag gav bort 50 :- via sms. Bara det är ju skämmigt. Femtio ynka kronor. Men många bäckar små - en liten mening med stor betydelse!

Såg på nyheterna då de visade ett tre sekunders klipp på maten som kom fram.
Sedan tjatade dem i en kvart om finanskrisen. Är det ens viktigt? Jag vet inte. Slå mig då, men det känns som rappakalja.

Jag hoppas att regnet ger sig snart. Vi är ännu inte klar med målandet.
Men vi är på god väg, bara sista spurten kvar.
Däremot ligger det 7 st dyngblöta säckar betong i carporten. Blir nog ingen stentrappa detta år.

Hahaha. snyft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0