Dagdrömmeri och projekt.



Fantasin skenar iväg med mig.
Jag klarar inte av att gå runt och bara vara nöjd.
Det är alldeles för roligt att inreda och förändra.

Följande projekt är vi överens om att genomföra. Kanske nu, kanske sen. Men definitivt någongång:

  • Toaletten ska totalrenoveras och slås ihop med bastun. Då blir det plats för ett bubbelbad och fristående handfat. Tvättmaskin, tumlare kommer att få flytta in dit. Kanske blir det vitt kakel och inredning i valnöt. Eller nåt helt annat. Ett enorm stort fönster ska dit, eller ett glastak (då krävs utbyggnad av huset så jag tror det blir det första alternativet.)
  • Tvättstugan som  inte rymmer mer än maskiner och några skåpar och just nu angränsar till köket ska bort. Köket ska bli stort och ska rymma en köks-ö. Ovanför den, en stor fläkt. Där ska jag stå och koka min nudelsoppa. Kakel i högblank vit. Inredning i ek som vi redan har? Kanske.. Stor frys blir det iallafall. Och lite bubbeldricka ur kylskåpsdörren tack.
  • Huset ska målas om, och de måste ske så fort den här jävla vintern är överstökad.
  • Resten av uppfarten ska stenläggas. Någon form av mur ska fixas och på den ska det sitta lite växter och någon lampa och kanske brevlådan?
  • Trappan ska bli en stentrappa och den ska bli större.
  • Ute på gården ska jag plantera rhododendron, vi ska ha nån form av rinnande vatten-fontän-tjosan. Rabatten ska också göras om. Och en liten parkbänk eller hammock måste införskaffas. Och en bok. Jag måste hitta en bra bok, som jag kan sitta där och läsa. Helst en med tre sidor och stor text, så att det går fort.

Ja, jag tror det var alla större projekt. Ni förstår väl att min hjärna går på högvarv om dagarna.

Faktum är att John egentligen är den stora drömmaren. Och jag kapar alla dem genom att säga:
Det går inte, för dyrt, för jobbigt, för svårt, för orealistiskt.
Men nu när jag sitter i soffan och ammar är ingenting omöjligt. Kanske en spiraltrappa hade vart häftigt, rakt upp till himmelen. Eller kanske en underjordisk tunnel till Ica Ankaret?





Detta är Rhododendron. Tycker bladen är helt fantastiska.


Nu ska jag se ett avsnitt Despisch.


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha åh, jag gillar idén om spiraltrappa till himlen! :)

2010-10-22 @ 08:39:48
URL: http://idaalala.blogg.se/
Postat av: Sarah

Man blir aldrig klar med husprojekt, det kommer bara mer ochmer ideér ju mer man renoverar!=)



Såg ett program om Rhododendron. Den sprider sig som lätt och vill man bli av med växten så är det skitsvårt. Den kommer ofta tillbaka och på platsen vart den vuxit kan man inte odla någon annan växt på väldigt länge (minns inte hur länge, men länge var det...många år) Dom hade problem med det på det stället dokumentären sände ifrån, var nåt ställe där det hade blivit "överbefolkat" med Rhododendron och dom hade jobbat i flera år med att försöka få bukt med problemet. Men jag håller med dig om att det är en jättefin växt =) Men kanske rosbuskar vore att fundera på istället?



Kram på er alla

2010-10-22 @ 12:22:10
URL: http://blogg.aranels.se
Postat av: Erik Nilsson

Tur ni känner en plattsättare då, kanske ni har råd då ;)

2010-10-30 @ 13:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0