Dag 06: Min dag.


Måste bara inleda med att Linus fastnade med tungan i ett räcke igår. Han ville tydligen provslicka när han skulle ta trappan upp till norrmalmia där John hade match. Jag tog en omväg för att komma dit med vagnen. Jag hörde på långa vägar hur han skrek, och som jag sprang! Men jag skrattade inombords. Sådana stunder är det som roligast att vara mamma. Jag fick loss hans tunga med mitt spott. Efter han gråtit en stund skrattade vi. ;D

Klev upp kl nio, på begäran av en kissig bebis och en uttråkad pojke.
Lallade runt och gjorde inte så mycket fram tills att det var dags att gå på stan och köpa ett paket av tomten. Ett stort för hundra kronor, eller två mindre. Allt var planerat in i minsta detalj. Vi skulle även fråga tomten hur gammal han var, och svaret blev ca 350 år.
Jag hade hoppats på att åka häst-släde med Linus, men han vägrade. Varför vet jag inte, men jag misstänker att han just då var liten och rädd. När man är sex år är man stundtals liten och rädd, annars stor och tuff.

Sedan åkte julpyntet fram, och det gick fort. Jag håller inte på med gardiner och krusidull, men jag hade tänkt att granen ska bli extremt uppklädd iår, men det blir till traditionsenligt till Lucia.

Vår adventsmiddag blev parisare och julmust, med tända ljus.

Nu väntar en skål polly och lite stång.












Kommentarer
Postat av: Ida

Vad fina ni är, du och dina söner!

2010-11-28 @ 22:08:15
URL: http://idaalala.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Lucas blev livrädd för både tomten och hästarna.:)

2010-11-29 @ 09:02:40
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: spikie

jo man har nog svårt att fatta själv hur man var som tonåring. men jag var en arg tonåring som lyssnade på skrikig punk och hardcore .....sakna Refused lite ;-)



ja jag antar att man blivit liiite klokare med åldern...man kan iallafall hoppas det...och hoppas att man inte växer upp helt, att barnasinnet får stanna hela livet.



Låter lite komiskt att du fick lös linus med ditt spott..hihi...men egentligen inget att skratta åt..själv har jag aldrig lyckats fastna, iallafall vad jag minns. ;-) men gör nog tok ont...och vilken panik....tur det gick bra iallafall :-D



Här fick adventsljusstakarna och stjärnorna komma fram igår. har längtat. julgardiner brukar komma upp samtidigt men jag orkade bara inte. hatar att vara förkyld. kanske idag orkar man...har iallafall fotat för julkorten.

2010-11-29 @ 13:48:30
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0