Simon says..


Längtan efter bebisen känns helt olidlig. Jag försöker fylla dagarna till max plus att jag jobbar heltid, men ändå går det seegt...fast fort?!

Det har blivit en hel del lunchande på stan i veckan. Inspirerad av Tess (jag tog det gräddigaste, flottigaste, såsigaste på menyn), så åt jag sallad idag. Med keso och ägg, och lite groddar och trådar.
Det var gott och jag kände mig så nyttig att jag direkt efter tog en mjukglass ;P

I väntan på bebisen så har det pysslats och gjorts om.
Lusten tar aldrig slut, och nu har jag kommit på den geniala ide´n att flytta ut ur sovrummet medan John målar taken vita! Lagom tills bebisen kommer har väl alla gifter dunstat bort, och gissa om jag kommer vara lycklig med vita tak :D
Åt helvete med jävla ful furu, Simon & Tomas har verkligen gett mig komplex över allt furu jag haft i kring mig.


 En gammal spjälsäng i ful furu:

 Tada! Fattas bara tummens gröna bäddset :)

Man kan ta loss ena sidan och ha den tätt ihop med vår säng.

 

John har sågat öppningen lite större till klädkammaren i hallen. Man kan tyvärr inte ha vagnen ståendes ute här, för områdets katter är jävligt skvättiga av sig.

 Dörrarna till barnens rum.
En vägg ska byggas upp, och IKEAs lager kommer krympa betydligt efter vi har varit där.







Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag spyr på äcklig furu! Vi har ett soffbord i furu som min sambo älskar och jag hatar. Planerar att byta ut det någon gång när han är borta ;-) erat hem kommer bli ännu finare än vad det redan är med vita tak och nytt bebisrum!

2010-05-08 @ 17:07:51
URL: http://blogg.Aranels.se
Postat av: Angelica

Vad fin sängen vart efter målningen =) även jag hatar furu, vi håller på med projekt göra om utemöbler som då självklart är i furu ;P

2010-05-08 @ 18:44:49
URL: http://angelicaw84.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Kom hit och kolla på våran vackra furu-trapp. För att inte tala om den helt underbara spaljén i furu.

Mycket fint.....

Och de fina bårderna i alla rum. Och den vackra teracotta tapeten i vardagsrummet.



Det gör verkligen mycket då man målar om till vitt.

2010-05-08 @ 19:44:17
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Sussi

oj vad fin sängen blev, synd att inte jag kom på det där när jag hade den :)

2010-05-09 @ 15:03:57
Postat av: Jonna

ÅÅh så fint det blir och ser att mobilen passade perfa :) Gud vad fint med orden, måste fixa ;)



Det kommer at bli såå fint med vita tak !

2010-05-09 @ 15:12:48
URL: http://jjonnaa.blogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Ingrid sa att man inte kommer kunna se speciellt mycket. Hon kommer bara kolla hur bebisen ligger.

Däremot är jag grymt sugen på att höra om hon kan göra en viktuppskattning på bebisen =)

Fråga kan man ju alltid göra.

2010-05-12 @ 17:28:42
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0