Om jag såg min egen buske så skulle jag nog trimma den också.


Idag blev det krattning och busk-trimning. Lånade lite häcksaxar av granngubben, så både jag och Linus stod och klippte i en timme.
Tillslut hjälpte grannen till, tror han tyckte det gick för sakta.
Nu har vi en rund och fin buske, med bara lite spret högst upp för ingen av oss nådde.
Jag har sjukt ont i ländryggen nu. Hade velat kratta mer och trimma häcken, men jag orkar inte stå.

Under tiden grannen stod på vår tomt, låg Hogan och sov på gräsmattan. Han lyfte blicken men brydde sig inte mer.
Han tyckte vi hade en så lugn och fin hund, och jag blir alltid lika förvånad.

En gång sa Linus till mamma: - Men mommo, inte kan ju Hogan följa med till Kiruna, han kommer ju äta upp alla dina saker!

Under tiden vi var ute så har tydligen en geting flugit in. Jag har inte sett den, men Linus hävdar att den är nånstans i ena delen av huset. Så han vägrar göra nåt annat än att sitta helt stilla och spela spel, med en hjälm på huvet.
Han säger att han inte är ett dugg rädd, men jag vet inte ja..


 ;)


Kommentarer
Postat av: Jonna

hahaha jag & m håller på att skratta ihjäl oss åt söt-linus :)



Vad fiffigt med högtalarna, det hade jag aldrig kommit på :)



Kramens

2010-05-14 @ 20:56:49
URL: http://jjonnaa.blogg.se/
Postat av: Sarah

Haha!! Jag är dödsrädd för getingar. Ska köpa en hjälm jag också!! Gullungen!! Så rolig han är.

2010-05-14 @ 23:43:49
URL: http://blogg.aranels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0