v 36.


Min sockerfria (ja förutom missen med chokladkakan då) diet har gett resultat.
Hade bara 5,0 i blodsocker hos Bm igår. Då hade jag ätit en frukost 1,5 tim innan bestående av:

Ett äpple (godkänt GI-frukt)
En grov macka med ägg och majonäs (fett & fibrer hindrar blodsockerstigning.)
ett glas vatten
2 koppar kaffe.

Jag hade 124 i blodvärde. Skittråkig fakta, bryr mig inte ens om det är bra eller dåligt.
Jag sa till mamma att jag hade 112 sist, men det kan inte ha stämt för då borde jag typ blivit inlagd eller nåt.

SF måttet var 35 cm.
Hjärtljuden 140.
Viktuppgång 13,5 kg.

Jag inte inte diabetes enligt barnmorskan. Då borde jag haft kring 10 på glukosbelastningen sa hon.

Bebisen fortfarande fixerad såklart, fast denna gång klämde hon och kände flera gånger, var helt öm i magen. Varför plötsligt bli osäker? Nu tror jag att det är rumpan som är fixerad. 
Ska ringa Nourea och prata om min "förlossningsrädsla" och förhoppningsvis får jag på den vägen göra ett ultraljud. Jag är inte ett dugg rädd om bebisen väger kring 4 kilo, men om den är större och dessutom fixerat sig med rumpan då vet jag inte om jag är så kaxig längre.
Men de frågorna hoppas jag få svar på vid ett eventuellt ultraljud. Men jag måste öööverdriva lite (tips från coachen), annars kommer det inte att bli nåt.


Jag har en omkrets på 107 cm runt magen.
Men Linus hade jag 100 cm vid denna tidpunkt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0