Tillväxtultraljud.


Kan börja med att berätta att jag är ruggigt sjuk, eller har varit..eller är.
Torsdag kände jag mig sjukt hängig, och sen bara kom det. Halsont, feber och ont överallt.
Nu är febern borta men jag hostar som en dåre och magen är öm! Och min hals...aj aj aj.

Det är så himla trist att inte få hälsa på och gosa med de nya småtjejerna som just har fötts, och himla trist att kämpa sig igenom dessa sista arbetsdagar.
Hade ju planer på att full av energi stampa gasen i botten hem på Torsdag och fira med nåt.
Nu lär jag ta några staplande steg över tröskeln och fira att jag överlevt, slänga mig på soffan och be till gud att jag slipper föda barn med tokhosta. Linus har hostat länge nu, så jag är beredd på det värsta.

Och så vore det trevligt att orka med midsommar. 50 -års kalas och dop.


Idag 11,20 hade jag tid för ultraljud. Enligt kvinnan så vägde bebisen nu 3-3,2 kg.
Eftersom det är ca 2 veckor kvar så lägger man på ca 500 gr.
Så om jag slipper gå över så landar den enligt hennes beräkningar på 3500- 3700 gr.
ABSOLUT inte över 4 kg sa hon. Men..jag vet inte. Kände inte riktigt att jag trodde henne efter att hon svept med makapären lite här och där. Hon jagade runt bebisens lårben eftersom den var helt galen i magen.

Men det är iallafall goda nyheter för mig, lite placeboeffekt skadar ju ingen.
Jag känner mig lugnare och väldigt nyfiken på om hon har rätt :)

Hon kände även om jag öppnat mig nåt eller om tappen kändes mogen eftersom jag har mycket förvärkar när jag hostar så mycket. Men inget hade hänt än, men hon sa att den ligger väldigt långt ner och trycker.

Kan tillägga att jag vet inget kön. Sa innan att jag inget vill veta och kommer ligga och blunda. Det behövs inte sa hon och menade på att jag kommer ändå inte se någonting. Men jag tittade upp i taket istället för på skärmen. Ville verkligen inte ha överraskningen förstörd nu när det är så nära.

Meeen, om den nu inte är så stor, kanske mindre än vad Linus var. Är det en tjej då kanske?
Har Tess rätt? ;) Eller har andarna?


Hittils har vi båda trott att det är en pojke som kommer födas 1 Juli och väga kring 4100 gr.
Men John sa plötsligt en kväll att han kanske tror det är en tjej.

Vad tror ni?



Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Tess har rätt. En tjej!

Hon kommer att väga 3650g och vara 50 cm lång.

Hon kommer att födas den 8 Juli.

2010-06-21 @ 20:53:24
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Ida & Lilja

Jag gissar att ni får en till liten prins! :-) Spännande!

2010-06-21 @ 22:03:26
URL: http://lillaliljas.blogg.se/
Postat av: Jonna

tjeeeeej och den kommer den 3 juli så så är det ! :)

2010-06-24 @ 22:25:36
URL: http://jjonnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0