Cocillana-Etyfin.







Imorse hostade jag tills jag nästan kvävdes.
Jag provade mig röst, och den fungerade ungefär vart tredje ord. Linus fick vara stor och duktig och ringa till dagis och säga att vi stannar hemma idag också.

Efter en halv flaska honung och några tabletter kändes det som att det var dags att ta tag i saken, så det blev vårdcentralen för oss.
Vi blev undersökna och stuckna i fingret. Linus var duktig och fick en ögla som ska heta Ögglis (jag har gett upp att säga att det heter ödla, han vill inte.)

Vi hade virus.

Läkaren, som förövrigt knäppte upp min Bh och aldrig stängde den igen (ska man be om det, känns ju lite konstigt?), tyckte inte att jag borde hosta så mycket med bebben i magen och skrev ut morfinmedicinen som jag är livrädd för.
Fast jag fattade inte riktigt att det var den för han uttalade det annorlunda.
När vi sedan skulle hämta ut den på apoteket så insåg jag ju, och blev förutom hes, både storögd och lite mållös. Jag typ väste lite och stirrade på killen i kassan.

Som belöning åt vi glass (kan upplysa att den glassen inte är den enda jag ätit dessa dagar.)
Jag hann även med ett ärende på banken emellan två hostattacker, allt detta med öppen BH bye the way.

Väl hemma googlade jag lite på medicinen. Den hade lett vissa in i heroinmissbruk, några hade fallit ihop och några hade fått hallucinationer.
Men den ska vara sjuhelvetes effektiv. Så nu, efter lite hjärtklappning och tvekande har jag tagit en slurk, och jag har inte hostat så mycket sen dess.

Linus har fått 2 små ml till natten. Känns lite tokigt, men enligt läkaren så var den helt ok till barn och gravida.

Bara för att jag skrev att jag inte haft halsbränna på länge så kom den.
Dessa tabletter är goda att tugga, påminner lite om Thailand.



Och just därför har vi just ätit en sen Thai-middag som avslutades med, enligt mig, det absolut godaste (topp tio) man kan äta på denna planet.







Imorgon bjuder Linus sina dagisvänner på glass inför sommarlovet och skolstarten.
Och jag jobbar mitt sista pass och tömmer mitt skåp och viskar Puss, hej & good bye!

Nu ska jag Mys-lida mig igenom ytterligare en fotbollsmatch med min sambo :)




Kommentarer
Postat av: Malin

Stackars er. Se till att bli frisk nu. Kram

2010-06-24 @ 00:22:09
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: Erika

Vad roligt att någon ny hittar in :) Ja hon är verkligen så gosig våran lilla tjej. Och grattis till graviditeten, när är det beräknat? :)

2010-06-24 @ 10:14:33
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Ida & Lilja

Huvva, jag var sjuk när det var dags för förlossningen gjorde inte direkt saken lättare. Hoppas du slipper hostan tills dess! Krya på dig! Kram

2010-06-24 @ 13:16:14
URL: http://lillaliljas.blogg.se/
Postat av: Jonna

Haha det är så roligt att läsa det du skriver . Gått runt stan med öppen Bh, du är en amazing woman :) Hoppas att ni mår bättre nu :)

2010-06-24 @ 22:28:26
URL: http://jjonnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0