Hemma igen.


Och tillbaks på ruta ett.

Inga värkar. Och eftersom det inte har kommit en droppe mer vatten sedan i morse så trodde Bm att det bara var den yttre hinnsäcken som brustit (finns det flera?) alternativt att det är ett hål högre upp som gör att det inte läker vatten. Därför är det heller ingen infektionsrisk, så jag blir inte igångsatt efter 48-72 tim. Vilket jag gladde mig åt i morse då det skvättade på golvet.

Vi ska gå vänta som vanligt bara, och kan alltså ha många dagar kvar.

Jag har grinat lite och ska strax gå sura under täcket. Varför känns det som att få en örfil att bli hemskickad?
Som att barnmorskan hånar en typ. Det är väl hormonerna som gör en så känslig. Men jag tror att alla som snart ska föda känner samma sak. Hemgång utan bebis= döden typ.

Jag hade 38 grader i temp, vilket är feber för mig. Och jag hade hög puls, 80-90 är väl rätt högt för att bara ligga? (ska ta reda på det)

Tänk om nåt är fel då.

Bebisens puls låg från 80-180. Oftast kring 150 och över.
(Haha, Tess. Som de svängde så är det konstigt att våran barnmorska alltid fick dem till 140 ;P)

Jag är då inte ett dugg klok. Imorgon ska jag kontakta spec mödra här i Piteå, och de kommer nog att göra ett UL iallafall, för att kolla storlek och vattenmängd.
De hade inte tid med det i sunderbyn idag.

Ok. Bye bye.






Kommentarer
Postat av: Malin

Hujja stackare, Hoppas verkligen det kommer igång snart.

2010-07-11 @ 20:06:32
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: Mia

Nej, vad trist men hoppas det kommer igång inatt... :) Lycka till nu o se till att fylla på energidepåerna... Kram

2010-07-11 @ 22:39:50
URL: http://minivi.blogg.se/
Postat av: Eroooticaaa

Hej:) Kolla gärna in min nya sex och kärleksblogg:) Den har en massa kategorier för honom/henne, noveller, myter, ställningar, sextips, relationer osv. Tack på förhand :)

2010-07-11 @ 23:19:02
URL: http://eroooticaaa.blogg.se/
Postat av: Jonna

Puss och Kram min vän <3 Hoppasa verkligen att det kommer igång snart ! Hör av dig imorn om du vill och orkar :)

2010-07-12 @ 00:04:32
URL: http://jjonnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0