Dag 22: Det här upprör mig.


Människans skoninglösa jakt på pengar.
Girighet. En värld som kresar kring pengar och makt.


Ett av det jävligaste just nu är hur de håller på att rasera havets ekosystem, i form av haj-jakt.
Några vill äta hajfenssoppa, och ingen bryr sig att 90 % av hajbeståndet redan är borta.

70 % av syret vi andas på jorden kommer från havet och plankton. Hajen har regerat i haven i 400 miljoner år, och anledningen? Det behövs där. Den håller koll på allt, och gör så att vi har luft på planeten. Kan det vara så jävla svårt att fatta?? Det finns ingen planet som överlever med enbart en bunt idioter på.

"Framtidens människor kommer att se tillbaka på oss som tyranner"

Jag hoppas det. Jag hoppas vi sparar på några naturresurser; för framtiden.

Nu tillbaks till filmen jag nämnde. Den heter Sharkwater, gjord av några fantastiska människor. Speciellt Rob Stewart. Den är verkligen värd att se. Otroligt spännande, vacker och fördjävlig.

Den finns att köpa på cdon för 59 :-
Jag köpte fyra stycken. Så hojta om ni vill låna.

Och jag väntar på mitt halsband jag beställt. Med en haj.
Hajar betyder inte död. De betyder liv.

 




Kommentarer
Postat av: Ida



Vad är det för haj-halsband? Från tomas sabo? :)

2010-12-16 @ 14:30:26
URL: http://idaalala.blogg,se
Postat av: Ida

Var in och googlade på haj-hängena, dom var ju skitfiiina :) hade du tänkt haka på och se terry evans i vår? fanns iaf massa biljetter kvar än om du nu itn ehunnit boka någon :)

2010-12-16 @ 22:11:33
Postat av: Lina

"When the future look back at us, will they see one of the great apes, or just that greedy ape".

2010-12-17 @ 16:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0