Dag 11: Mina syskon.


Jag har tre systrar.

Storasyster Susanne, 31 år gammal.
När vi var små försökte jag köpa hennes uppmärksamhet med guldpengar, utan resultat. Jag skickade inbjudningar till henne och hennes kompisar genom dörrspringan, men ingen kom. Fast jag har inga men av det :)
Våran relation blev bättre när jag gick högstadiet, och sedan dess kan vi prata om det mesta.
Eftersom vi båda har fått två pojkar var, har vi mest umgåtts nyktert. Men vi har festat ihop iallafall tre gånger, och det har vart en upplevelse. Hon är heltokig när hon är full, och hon är dessutom gift.




Lillasyster Sofie fyller 20 år idag! Hon är en otroligt mysig människa, och så är hon sådär smårolig utan att veta om det tror jag. Hon växte om mig för några år sedan, både på längden och mentalt, haha.
När hon var liten var jag hennes största idol, och hon följde mig överallt som en liten skugga. Jag saknar den tiden, och önskar vi bodde närmare varandra. Men så kommer det inte att bli. Hon kommer sticka till någon stor stad, och resa mycket. Jag fick en flaskpost av henne en gång, där det stod en massa fint. Bland annat att vänner kommer och går, men systrar är systrar för evigt. Det betydde mycket för mig.




Lillasyster Lina 17 år är nog den som varit mest lik mig då jag var yngre. En liten rebell med mycket känslor. Hon är den enda av dem som jag bråkat med och varit riktigt arg på. Men hon är väldigt intressant, och väldigt smart. Hon platsar i mensa, och om det är något obegripligt man inte förstår så kan man ringa till henne.
När hon var liten så tog jag så gärna hand om henne och låtsades att hon var min. Och hon är fortfarande mest min.


Kommentarer
Postat av: Ida

Oj vad fint skrivet om dina systrar, och vad lika ni är! :)

2010-12-04 @ 10:02:37
URL: http://idaalala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0