Vecka 30.


Det är väl nu man kan säga att nedräkningen börjar. "Bara" ca 10 ynka veckor kvar på denna, kanske näst sisa graviditet i livet.
Idag har jag varit hos BM, John följde med och ogillade skarpt när hon försökte trycka sönder bebisen.
Den låg med huvudet ner men var ruckbar, och den kan gärna stanna så, för jisses vad ont det måste göra med vändningsförsök.

Jag hade ett SF-mått på 30, två cm större än med Linus i samma vecka. Blir det en jättebebis tro?
Hade dock bara gått upp 10 kg, med Linus 12, som sedan slutade på 15. Satsar på 15 denna gången också, om jag kan hålla hetsätningen i schack, höhö.
Mitt omkretsmått på magen är 100cm nu, med Linus var det 96 i denna vecka.

Hjärtljuden låg på 140. Är det en pojke? Jag tror det ;P
För mig spelar det ingen roll, men det skulle vara kul att ge Linus en lillebror som han vill ha! Och sen så har vi ju så snyggt namn till honom, henne också för all del. Namnen är hemliga, ja ifall ni hade tänkt fråga ;P

John blir hemma i tre veckor till, han får jobba i Piteå just nu :)
Tänk att han ska bli en av dem som bygger upp alla tusen och tusen vindkraftverk. Ganska mäktiga saker de där.
Han kommer att fästa ihop 20 ton tunga betongblock, sisådär 130 meter uppe i luften.
Jag kan ju inte annat än att bli lite småkär och hångelsugen.

Om min mage bara inte hade varit så full av entrecoute och sås, och ett barn med tillhörande strängar och kakor och dyl...

Nu blir det lite Fredagsmys. Inte lika kul utan Lillus :(  men dock film för vuxna. (Inte vuxenfilm, det låter porr.)
-Inge fel på porr iofs.








Kommentarer
Postat av: Tess & Theo

Våran bebis hjärtljud har legat på 140 varje gång förutom 1 gång. Då var dom 148.

Jag tror på en tjej för er =)



Trevlig helg!

2010-04-23 @ 20:39:21
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: JOnna

AAAAH vecka 30 ?! Snart är bebben här :D



Härligt oxå att John får jobba i Piteå !!



Haha vuxenfilm ;)

2010-04-23 @ 21:23:56
URL: http://jjonnaa.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej, tycker det är såå roligt att du börjat blogga! Du skriver riktigt bra!



O till och med så jag blir gravidsugen :)



2010-04-23 @ 23:28:30
URL: http://minivi.blogg.se/
Postat av: Sara

Så fin mage =). Nästan så man saknar... Men nej, inte riktigt än. Kram

2010-04-24 @ 10:55:51
URL: http://sasa.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0