Plastattack från helvetet.


Mycket har hänt här i helgen.
För att ta ett exempel så hade huset kunnat brinna ner i Fredgas.

Jag var på AW på Challange, och när jag öppnade dörren här hemma vid 22 var hela huset rökfyllt och det stank vedervärdigt. Jag sprang runt som en tok för att hitta elden, var helt säker på att det brann.
John kom ut ur datarummet och insåg vad som hänt.
Han hade satt nappflaskan på kokning efter att han lagt Loui, för att sedan göra det man inte ska; glömma bort.
Eftersom Anettes hund var inne i datarummet så hade John dörren stängd.
Brandvarnarna hade ju såklart inte gått igång, för de reagerar visst inte alltid på smält plaströk enligt brandmannen.

Vi öppnade alla dörrar och fönster. Som tur var sov Loui inne i sitt rum med dörren stängd, så hans rum var minst drabbat. Jag ringde mamma och 112 och grinade att vi håller på att andas plast och att Loui kommer bli förgiftad.
Brandkåren bad John åka och hämta en stor fläkt som vi skulle byta ut luften med. Vi hade utomhustemperatur inne kan jag säga.

Att en liten nappflaska kan fylla ett helt hus med rök, det är sjukt. I kastrullen fanns inget kvar, förutom lite aska. Och det är ju det som är det läskiga, att det har varit eld där.
Jag är så galet evigt tacksam att det inte började brinna. Vilken fruktansvärd tanke!

Och jag är också så glad över att Linus inte var hemma. Han har pratat mycket om bränder den senaste tiden. Han har flera kvällar i rad smygit upp för att kolla att vi inte har ljus tända och han påminner mig att jag måste stänga av ugnen. Hade han vart hemma hade han aldrig mer vågat somna på kvällarna.
Tror helt klart att han känner på sig något, och att vi måste lära oss en läxa.
Jag kollar allt tusen extra gånger nu. Och jag lämnar inte John ensam hemma..
Haha, jo det gör jag. Men med uppmaningen att i n t e GLÖMMA PLATTAN!
Jag har också glömt nappflaskorna på kokning ett antal gånger. Fast eftersom jag springer omkring så mycket så märker jag ju det efter några minuter.

En del lukt sitter kvar i vissa rum. Min garderob luktar inte smaskens direkt, men det blir lite bättre för varje dag.

Men nu är det slut på dagligt nappflaskkok! Och bättre brandvarnare ska införskaffas.
Jag och Anette har skrattat lite åt våra skithundar som inte ens kan börja skälla när det vankas fara.


Förutom det så har vi tapetserat och ändrat lite här och där. Vi väntar på saker för att få akvariumet färdigt.
Bilder kommer!

Sov sött, vakna rökfritt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hujja vad obehagligt, tur det slutade bra!

Tack för tipset ska kolla den sidan! :)

2011-02-15 @ 22:03:48
URL: http://idaalala.blogg.se/
Postat av: ia

usch vad hemskt! Så skönt och underbart att läsa att det gick bra!

2011-02-15 @ 22:16:22
Postat av: spikie

ja gud jag tänker fortfarande på att det kunnat gå så illa...hua...känner igen upplevelsen och det är fan inte kul alltså.... men otroligt skönt det gick bra.

Och det förvånar mej inte om Linus hade allt på känn....

Måste ju komme sen och kika lite när ni fått klart lite. det visa sej att jag nog har bil nästa vecka endå..adde ska till Vuoggatjålme igen....

2011-02-16 @ 21:03:42
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0