En riktig julgran.



Igår klädde vi en riktig gran.
Den doftar ljuuuvligt!

Det började med att John inte hittade plastgranen ute i förrådet och efter ett tag insåg att vi nog tog med den på tippen sist. 
Den var helt sned och konstig efter förra året.
Dessutom hade den barrat av sig den mesta och såg ut som en skabb-gran.

Sedan såg vi att vi faktiskt hade en julgransfot avsedd för granar som dricker vatten.




Inte snygg och dessutom är vattenbehållaren för liten så man måste fylla på varje dag.
Men jag bestämde mig för att klä in den i lite papper.








Det är omöjligt att få granen att se lika fin ut på bild.





Den finaste julgranskulan..





Och hur var det ur miljösynpunkt?
Jag kollade upp det, och jag hittade flera rapporter (bla på naturskyddsföreningens hemsida), om att en riktig gran är bättre för miljön, trots att man använder en plastgran i 10 år.
(om du inte redan har en plastgran förståss, då är det ju bättre att ta den ;))


Kommentarer
Postat av: MalinKa

HaHaHa....du är ju verkligen liksom familjeversionen av Anette. =)

Så härligt.

2011-12-14 @ 23:01:02
URL: http://kedjegatan.blogspot.com
Postat av: spikie

det är ju helt klart mysigast med riktigt gran. har alltid haft det när man var liten. men nu när vi har en i plast känns det enkelt att bara ta fram den, sen var ju den stora frågan åxå om vi tål en riktigt? jag får komma och sniffa på eran gran ;-)

2011-12-15 @ 16:14:01
URL: http://spikie66.babyblogg.se/
Postat av: catharina

Jag har då hitills inte hittat en julgransfot som är så pass stor att man inte behöver fylla den varje dag, granar gillar att dricka vatten :)

2011-12-20 @ 13:55:13
URL: http://skildrandetankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0