Husets konung.


En älg har förgyllt vårt liv hela hösten och vintern, så jag tänkte att den kan få förgylla våra liv för alltid.
Så nu pryder en krona vårt hem, (kranium eller döskalle låter ju mindre smickrande.)
Inspirerad av Sköna hem, och den fantastiska bloggen It`s a house.
Hämtade den hos en mysig kvinna. Det var hennes pappa som skjutit den för länge sedan, och nu hade hon inte plats för den så hon la ut den på blocket.

Före var den mindre snygg.



Efter tre varv med häftgrund:







Jag har också kämpat som ett djur för att skaka mattor och få dem under vårt stört tunga köksbord (indiskt trä.)
John hade match och jag orkade inte vänta.
Nu kan vi lurva med fötterna även under frukost.




Louis tripp trapp stol fick inte vara med på bilden.
Har lust att slipa och betsa den mörkbrun, och sy en liten sittdyna i skinn.
Kanske blir mitt nästa projekt.

...Inte många dagar kvar nu :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt!!!

2012-01-19 @ 09:59:48
Postat av: T,T & E

Snygg skalle :) Passade den inte i hallen?

2012-01-19 @ 21:53:18
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0