Uteliv.



Jag älskar att vara i skogen.
Det är så gott att dricka kaffe framför en brasa.
Efter middagen for vi till Fårön och fikade.
Vi gick en bra bit in i skogen till en mysig grillstuga.

 Äter russin.

 





 

Hogan är helt fenomenal på att spåra upp oss.
Det spelar ingen roll hur långt man än springer in i skogen, och vilken väg man än tar.
Vi brukar turas om att gömma oss, och verkligen ta svåra vägar.
Sedan ringer vi till varandra när det är dax att släppa honom att söka.
Jag har gått så långt en gång så jag var rädd att inte hitta tillbaka.

Nästa gång ska vi utmana honom riktigt. Jag ska gå typ 30 min, och kanske korsa någon mindre väg.
Men jag tror att han är för duktig för att följa färska spår.
Egentligen borde jag sitta 2 timmar och vänta så att lukten får lägga sig, men det är inte så roligt själv.
Tror jag ska tvinga med min syster, hon sticker ju till skogs i dagar utan mat. Fiskar och äter rå fisk, bär och typ kottar.

Jag var ingen skogsmänniska alls förut, tills jag skaffade hund.
Han har också fått mig att gå, uppskattningsvis ca 600 mil.
Förstår ni hur långt vi har gått ihop?

Våra tv kanaler muppar sig fortfarande.
Tur att man kan se Robinsson på datorn! :D




Kommentarer
Postat av: spikie

såg grymt mysigt ut. vissa gånger är det extra gott med kaffe.

din syster, grillar hon kottarna före eller äter hon dom råa? ;-P

2011-09-02 @ 09:18:32
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0