Vind i seglen.



Loui har fått sig ett vrålåk.
Köpte denna av Iza. En Quinny, som är en av få trehjulingar som man kan ha framåtvänd.
Nu ska det bli lättare för mamsingen att lyfta vagn i och ur bilen. Då kanske det blir fler turer till stan :))
Något måste vi ju roa oss med när papsingen är borta.
Och lite roligare blir det nog att gå på otaliga hundpromenader.

Den har handbroms och ringklocka, höhö ;P






Nu ikväll har jag roat mig med att hänga upp tavlor. Köpte först en, sedan en till.
Är mycket nöjd med mitt verk.
Nu är vardagsrumsväggen färdigdekorerad. Den har vart väldigt tom länge.




En mindre rolig sak jag gjort är att ta ner solsegelna.
I flera dagar har jag igorerat oljudet och det faktum att stormen i seglen sliter sönder vårt hus.
Hängrännan och krokig som fan och vindskivorna har knäckts.
Har stått och pillat upp en herrans massa knutar från äppelträdet och så fick jag bära ut köksstolen för att nå fästena de hänger i.
Men nu är skiten väck. Ihopknycklade i inglasningen.


Idag ringde Linus och grattade mig på namnsdagen. Gullunge!
Det är sjukt kul att prata med honom i telefon, helst när han är på flummigt humör.
Och det är världens procedur när vi ska lägga på.
Såhär brukar det låta:
-Jag lägger på, jag trycker på knappen. Puss puss jag älskar dig, hejdå...nu lägger jag på, puss puss...nu kan du inte säga nåt mer för nu trycker jag hejdå...puss puss säg inget nu..nu lägger jag på.
klick.

Imorgon ska jag hämta honom tidigare från skolan, så ska vi hitta på nåt kul. Om bara stormen kunde ge sig, så man kan vara ute.

Just nu ligger Ehlin och kämpar ut en liten kusin till Loui. Jag är så nyfiken och otålig!

Kommentarer
Postat av: T, T & E

Snygg vagn!

Och vilken snygg tavla. Blev jättefint att vända en.



Åh,vad spännande med en lite kusin =)

2010-10-07 @ 11:09:53
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: spikie

Najs vagn...visst är det en fördel med svängbart framhjul ;-) man vill aldrig gå tillbaka till en "vanlig" hihi....



Ooo spännande med kusin....du får uppdatera sen. :-D

2010-10-07 @ 12:04:57
URL: http://spikie66.babyblogg.se/
Postat av: Ida

Fin vagn & söt-unge, du får sticka in till stan och latte-mamma dig ofta nu då :-)

2010-10-07 @ 22:35:34
Postat av: Ida

(Och förresten, grymt praktiskt med ringklockan - plinga på alla som står ivägen och irriterar sig på barnvagnar. Höhö ;-) )

2010-10-07 @ 22:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0