Vecka 34. Barnmorskebesök.

Inom perentes, med Linus i samma vecka. Det är kul att jämföra :)


Härtljud- 140       (136)

SF- 33 cm           (32cm)
 
Omkrets runt magen- 106cm     (99cm)

Viktuppgång- 12,5 kg                 (13 kg)

FIXERAD!                                  (Huvudet ner, men rörlig.)



Den var fixerad som jag trodde. Kände det för två veckor sedan, att den riktigt borrade ner sig så att det ilade och strålade neråt. Linus var fixerad först i v 36, så det här får gärna betyda att den vill ut lite tidigare.

Mitt blodsocker var för högt, 8,8. Så på Måndag ska jag göra glukosbelastning på sjukan. Hur fan ska jag lyckas klunka i mig 1 liter sockerlösning? jag som överhuvudtaget inte har någon sväljreflex såfort nånting är äckligt. Det totalt bara låser sig.

Om det även då visar sig att jag har för högt socker så tar jag livet av mig, bara så ni vet. För då är säkert bebisen för stor, och jag dör hellre nu än på förlossningen.

Jag måste äta som vanligt fram till Måndag. Så kvällens godispåse kanske har en lite bitterljuv smak.

På sista bilden nedan ser man ganska bra hur hängig magen är.

När jag ammade Linus vägde jag 47 kg. Även efter separationen och när jag träffade John.
Jag väger 20 kg mer nu. Sjukt häftigt eller bara helt sjukt. Jag vet inte.





 



Kommentarer
Postat av: kristina

ja det är liiite skillnad på magen på mej och på Adde ;-) jag hade sååå kul åt det hela....



1 liter sockerlösning låter INTE gott....hoppas det går bra iallafall.

men du kan inte prata med nån om din oro för att bebisen ska vara stor? Tycker ju att dom skulle ta din oro på allvar.

2010-05-20 @ 17:50:03
URL: http://spikie66.babyblogg.se/
Postat av: Tess & Theo

Kräv att du får fara och göra ett UL så kan dom ju kanske kolla hur mycket bebisen väger.

2010-05-20 @ 18:14:18
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja Jenny. KRÄV ett extra ul, det gjorde ju jag så att jag slapp få panik och ett flyktförsök från förlossningssalen ;)



Du är så vacker min vän <3

2010-05-20 @ 20:25:49
URL: http://jjonnaa.blogg.se/
Postat av: MOSTER

puss o kram till dig o magen... ni är så söta. ha en bra pingst :)

2010-05-21 @ 14:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0