1 Månad.


Och inte så liten längre. Dubbelhakan är ett faktum och kinderna är stora och runda.
Vi har även skymtat små manboobs :-)

Han är vaken extremt mycket dagtid. Igår sov han nog bara sammanlagt en timme, tills han slutligen somnade för natten vid 22.
Han tar små micropauser vid tissen. Somnar ibland med endast tutte, men han vaknar väldigt lätt om man lägger ner honom eller slutar gunga.

Men han skriker typ inte, bara när han vill ha tisse eller så. Väldigt lätt att trösta, därav dubbelhakan.
Han är väldigt nyfiken och är oftast väldigt nöjd och superlugn då han är vaken. Tittar på saker och bara filosoferar.

Och så är han en myskille som skulle kunna ligga bland pattarna en hel dag utan att klaga.
Mamsen får inte så mycket gjort, och väljer i klädväg det som är jävligt enkelt att slita upp eller ner. Jag brukar inte ens bry mig om att rätta till kläderna emellan amningarna, och jag tänker såhär att om jag tvättar håret på Söndag, så är det två veckor kvar tills John kommer hem igen. Funkar det? Jo för fan, det kommer knappt att märkas om jag har det i en tofs.

Haha, nämen skillnaden med barn nummer två är att jag faktiskt njuter.
Jag vet hur fort tiden går, och jag vet att brösten kommer vara tomma och påsiga snart, jag kommer få ha vilka kläder jag vill, och jag kommer kunna gå ut på en promenad igen. Själv.
Jag vet det, och därför vill jag nästan inte ens lägga honom i sin egen säng för att sova kl 22, trots att han hängt i spenarna eller på axeln hela dagen.

Idag har jag mutat brorsan hans. Om du stoppar in tutten och gungar stolen hela tiden medan jag hänger tvätt så får du en kaka.
Och stackars hans pappa. Han har städat och handlat och rastat hunden och klippt gräset så att han har ont i benen. Varför har du ont i benen? "För att jag inte har suttit på hela dagen".
Ojdå, själv har jag mest just suttit ;P

Han ler också lite nu. Det kommer helt oväntat och bilxtsnabbt, så det har inte gått att fånga på bild.
Men han gör det flera gånger om dagen, och oftast när han ser oss och vi pratar med han.

Bildbomb kommer här.



Tummengymmet börjar bli spännande korta stunder.





Sötaste lilla badgrodan.




Mammamys.





Ibland händer det han han somnar, och får en söt frisyr.



Jag med nytvättat hår.
Det blir en ovanlig syn framöver eftersom John börjar jobba på Måndag. I Umeå :`(




Från ikväll. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

är det eget hår eller löshår???

2010-08-15 @ 21:02:50
Postat av: Jennan

Eget!

2010-08-16 @ 09:40:31
Postat av: Sandra

Vilken kille! Var har ni köpt grod-handduken?

2010-08-16 @ 12:55:14
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: moster

åh så härligt att äntligen efter 4v semster åter få titta in på din fina blogg... det är den bästa stunden på dagen. idag hade jag mycke att läsa, åh så många blider kändes nästan som om jag var hos er;) ni finns alltid i mitt hjärta/ puss o kram moster

2010-08-16 @ 14:24:26
Postat av: Jonna

Men ååh redan en månad ! Herregud..Du gör rätt att njuta av tiden, håret kan man tvätta ngn annan dag ;) Jag ska försöka komma innan jag börjat jobba så få du dig en dusch haha ;)



Puss &Kram

2010-08-17 @ 22:02:18
URL: http://jjonnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0