Nya tapeten.



Jag har ägnat dagen åt tapetsering,
En vägg och två lackhyllor.
En stund mitt på dagen for vi ut och grillade och åkte årets första skoter, vilket var mysigt.
Hade inte vi inte behövt laga bilen så hade vi köpt en liten skoter, då pratar vi skruttibangbang.
Men nu blir det inte ens det.

Har ni kommit över lackhyllor i fel färg eller bara är sugen på att tapetsera in dem, så är det väligt enkelt och blir fint.
Jag har gjort tre st nu, och här står Linus hylla på torkning.

Det blir ju ofta över tapet, så denna matchar hans fondvägg.
Det är snyggt att låta hyllan smälta in i väggen, men denna ska vara brevid.





Mr Perswall tapeten var väldigt lätt att sätta upp.
Den kommer färdigt i bitar om man måttbeställer efter vägg, så man slipper mäta och skära.
Eller ja, man måste klippa efter en markering, men det är ju betydligt enklare. Det gjorde jag i sovrummet på sängen medans Loui kollade Blixten.
Tapeten var tjock och skön så det blev inte en endaste luftbubbla. Vissa är ju så tunna och ser ut som skit innan de dragit ihop sig, så man får ju smått panik medan man håller på.

Jag blev grymt nöjd över mitt impulsköp iallafall. Det blev så mysigt där inne :-)




Kommentarer
Postat av: an1

jätte fin tapet,supermysig..han verkar ha ett fint rum...men jag får rysningar när jag ser ikeas lekman back..idun hade oxå sånna bara det att jag missade en liten viktig detalj..de har sylvassa kanter...fick åka och limma pannan efter en törn mot backen, numer har hon endast de rosa backarna i tyg från ikea...

2012-02-28 @ 19:00:06
Postat av: Jennan

Tack!

Det har jag inte tänkt på, bra att du varnade mig. Blir att köpa de i tyg på nästa tripp till Ikea :)

2012-02-28 @ 20:58:03
Postat av: MOSTER

Hej hej du är super duktig vad gäller inredning och tapetsering. du har verkligen öga för det. vilket härligt inspirerande barnrum du gjort. de är så kul att kika in här och se vad ni gör, Loui blev ju en stor kille när han klippte bort lite hår :)jätte fint inte gör det något om de inte är exakt.ha det bra. kram till alla er.

2012-03-01 @ 14:57:25
Postat av: T,T & E

En uppdatering snart? :)

2012-03-11 @ 19:14:32
URL: http://mtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0