Förberedd.



Det börjar bli dax att få ordning på snödräkterna, för nu borde det vara nära. 
Och jag måste erkänna, att det inte känns så farligt den här gången.
Det är ju ändå grymt bra träning att plumsa i snö :-)

Loui fick en grön Molo som jag budade hem från Tradera för 400 :-
Vi gick ut och lekte på morgon för att prova den.








Jag letade efter en fin begagnad jacka till Linus som skulle passa någorlunda med hans täckbyxor, men hittade ingen.
Så det fick bli en svart Gneis-jacka som kommer på posten om några dagar.
Han har en overall som vi fick av syrran förra året i samma märke, och den har varit bra, hoppas att jackan också är varm och skön.


 



Idag har vi varit på stan och fikat lite.
Det blev en sväng in på classe för att köpa ett medecinskåp och ett nytt handtag till en av innerdörrarna.

Nu ska jag se till att fylla på skåpet med sånt man ska ha hemma då man har barn. 
Inte smart att inte ens ha plåster.

Ikväll är John på lagfest, och jag och Linus har sett Mio min Mio.
Han blev inte lika rädd som jag blev då jag var liten och såg den första gången.

Jag tycker att det är en obehaglig film, men dagens ungar är väl härdade tyvärr.
Tur att John kommer hem tidigt ikväll, för nu är jag rädd för den äcklige riddar Kato.
Och de där döda barnen som har förvandlats till fåglar. Huh.

Draken Katla i Bröderna Lejonhjärta och ju också helt jävla vidrig.

Imorgon åker jag till Kalmar!
Ska bli helt underbart att få vara med min Sarah i tre dagar <3 


Kommentarer
Postat av: spikie

Fin overall :-)

Måste åxå se över hur det är med vinterkläderna.

Älva klara sej nog bra, köpte en ny overall förra vintern och den var ganska stor då. men bästa att prova den endå. Har ju kvar Älvas gamla overaller så Behöver nog inte köpa nån till Elvina.

Måste erkänna att jag inte ens sett Mio min Mio. ;-)

jag såg mest Ronja och Den oändliga historien när jag var liten. Gillade inte Emil, bröderna lejonhjärta, Mio min mio mfl...men vet inte hur jag inte kunde gilla dom om jag inte sett dom? ;-) jag ville nog helt enkelt inte.

2011-10-18 @ 10:20:49
URL: http://spikie66.babyblogg.se/
Postat av: spikie

Jo det är absolut dax att ses snart! vi måste dra ihop nåt! kanske i början på nästa vecka? jobbar ju natt så då funkar det på dagen. vet bara inte om jag har bil. men vi får se...

ha det så kul på din resa!

2011-10-18 @ 15:45:26
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0