Inreda fint och äta gott.



Det är livet!
Och att älska livet, och människorna i livet. Och dem som inte är i livet.


Jag älskade verkligen den nya inredningsaffären VILLAGE.
Jag vill ha mycket därifrån.

Hittade en söt liten fågelholk i rött och vitt som jag skulle vilja hänga i äppelträdet.
En vit godisskål på fot.
En fin "ej raklam skylt" till den dagen vi köper en ny brevlåda.
En fin dörrmatta som passar på våran stentrapp.



En cool stol i skinn som vi inte har en plats för.



Ett fint paraplyställ i silver.

En sån här steghylla hade vart bra att hänga kläder på, kanske i sovrummet.





Jag köpte något då jag var in där, för att leta en liten glashylla; Väggdekor till Louis rum.

Vi hade tänkt sätta en fondvägg, men nu spar vi på besväret och pengarna.
De söta ugglorna kostade 159 ? (men gud, jag minns inte)
Resultatet blev såhär:





Valde att sätta dem i ett hörn. Blunda för hans röriga hylla. Inge Feng shui där inte.



Nu har vi bara en katastrofgrej att ordna här hemma. Och det är tapeten som Loui har ätit upp, i vårat "allrum" "bar-rum" konstiga rum.
Dessutom var det den allra första tapeten jag satte upp själv, och jag vet fan inte hur jag tänkte då jag skarvade ihop den.
Men det får vi pyssla med i vinter. Det är ett enormt underarbete på väggarna först. Annars blir det skit, som det så ofta blir då vi slarvar.

Nu efter ha satt upp tapeter i 7 rum, känns det som att jag är en jävel på det.
Jag inbillar mig också att jag är bra på att spackla väggar, för den senaste blev riktigt fin :)

Jag vill verkligen visa hur fin hallen blev. Men följande fattas:

Ett vitt skoskåp
Tre små glashyllor för ljuslyktor
De där JÄVLA ihåliga äggen som inte finns. Men jag letar febrilt efter nåt liknande att stoppa vantar och mössor i.
Får-ullet till gunghästen, som jag tyckte blev som skapt till att stå i hallen.

Äggen jag snackar om tror jag att jag har sett någonstans. Men det kan vara min ibland så smarta inredningshjärna som har fantiserat ihop dem helt själv.
Den här bilden visar något liknande, personen i fråga har gjort dem av skålar.
Jag vill ha tre stycken mer äggliknande saker att som sagt, trycka in alla tygbitar i!

 

Den som söker skall finna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0