Älg.


Nu har vi 30 kilo älgkött i frysen.
Det känns helt underbart att laga mat av en varelse som var fri in i det sista.

Vi har ätit älg i flera dagar nu.
Kött med potatisgratäng och gräddsås, köttfärssås, och idag blir det älgköttsoppa som jag har kokat färdigt här på jobbet imorse.

Det går himla fint för Loui på dagis.
Han grinar lite vissa mornar om det inte är hans inskolningsfröken som tar emot honom.
Jag tror faktiskt att han tror att hon är farmor. De är väldigt lika och har nästan samma röst.
Han kan få tro det, fram tills han träffar riktiga farmor nästa gång.
Jag låtsas också som det.
Loui är inte på dagis, han är med farmor, då känns det lite bättre att jobba ;)

Han äter som en häst och sover bra.
När jag hämtar honom vill han inte hem. Då är allt som det ska.


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh Älgkött är inte fy skam..

2011-11-09 @ 15:57:24
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: spikie

Älg kött är bra grejor.

Min styvpappa jagar ju Älg så mamma kommer ofta och skämmer bort oss med Älgfärs, Älgefile´och Älgstek.

Härligt att det går så bra på dagis :-)

2011-11-09 @ 23:18:45
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0