Vårmässan.


Igår for jag till Luleå och gick på vårmässan med Jonna.
Det var kul, dock trångt med barnvagn.
En gubbe vägrade ta ett steg bakåt så att jag rymdes förbi med vagnen, han stod bara och tittade stöddigt på mig och sedan på sin fot. Tillslut körde jag över honom, och hans fru började gapa "du trampade på honom!"
Jag sa "ursäkta, men han vägrade flytta sig" och så gick jag.

Råkade köra över en annan karl också, och vi bara skrattade och bad om ursäkt båda två.
Folk är verkligen olika.

 Jag köpte en påse frukt för 50 :-

 
Gott knäcke från Dahlbergs bageri i Piteå. Kanske min vän Linda har bakat just det här? :)

 
En liten bit torkat renkött för 50 :- Bland det godaste jag vet!


Vi glömde tyvärr köpa en liten påse torkade små "frön", som i vatten blir stora gelè-kulor.
Som exempel kan man fylla en vas med kulorna och stoppa ner en olika blommor. Speciellt orkideer gillar dessa.
Krukväxter klarar sig en månad, och när kulorna återgått till små torra "frön" fyller man på med vatten.
Fanns i olika färger. Mycket snyggt och fiffigt!





Jag älskar mässor.
På noliamässan i somras köpte vi en v7-borste.
Helt otrolig att borsta mattor, sängar, golv från damm, djurhår och annat.
Den finns som stor borste med långt skaft, eller liten som denna.



Vi köpte också världens bästa sekatör (heter det så?)
Den kan man klippa extremt tjocka grenar med utan att det är tungt. Perfekt när man vill rensa och göra fint ute.





Längtar till nästa noliamässa. Då ska jag gå där i timmar, utan barnvagn ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att fara på sånt där :), men barnvagnen känner man sig hemskt ivägen med ibland. Folk blänger så surt på en ^^

2011-05-08 @ 13:28:44
URL: http://unmanageable.blogg.se/
Postat av: catta

gelé kulor finns ju att köpa på typ alla blomsteraffärer här i stan =)

2011-05-09 @ 07:37:16
URL: http://skildrandetankar.blogg.se/
Postat av: anette

de bra kristallerna hittar man annars mycket billigare på tradera...sök på vattenkristaller..jag nämde det till morsan som tittade på kristallerna och kvinnan som sålde dessa muttrade surt åt mig och påstod att jag ljög...ska man skratta eller gråta :)

2011-05-09 @ 20:43:22
Postat av: T, T & E

Haha jag färglade markiserna i paint.

Dörren stod uppe för att man skulle få intrycket av att "här är står dörren öppen för alla",inte för att det är så,men det låter fint. =)

2011-05-12 @ 20:09:23
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Angelina

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 13:37:16
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0