Veckans IN:UT


Blev en del IN, eftersom jag var i sthlm. Men desto mer till röda korset också.


IN: Sminkborttagning och ansiktskräm
     Baddräkt
     Bh
     Leksak
     Retap glasflaska (Läs mer om den i detta inlägg)
     2 barntröjor

UT: 2 T-shirts
      1 tröja
      1 Bh
      Leksak
      Saft-kanna
      2 barnplagg


Detta borde kunna resultera i minst en hundralapp, bara denna vecka.
På en månad blir det en bra slant att skänka till välgörenhet, samtidigt som jag rensar bort sånt som ändå bara hade legat utan att göra mig det minsta lycklig.

Jag bara längtar tills kassen är full så jag för föra den till RK.
Det känns skönt att våra galma saker förvandlas till pengar som behövs på andra ställen, samtidigt som någon köper detta och låter bli att köpa nytt.

Det här är verkligen roligt!


Dricker du din plast?
Nu till flaskan.
Denna köpte jag på STOCKHOME. De har tyvärr ingen webbutik, men man kan beställa den från bla.a Inneonline.se

Visste ni att i en plastflaska bildas snabbt bakterier som gör vattnet otjänligt. Dessutom fäller i princip all plast gifter.
Detta är ett miljövänligt och billigt alternativ för alla som ofta köper vatten, eller fyller på gamla pet-flaskor. 
Denna kostar 89:- och är gjord i ett hållbart glas som håller länge. Korken är av gummi och läcker inte. Den kan diskas i maskin.

Bra alternativ till sportflaska. Mycket trevlig att dricka ur, och den är dessutom grymt snygg!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är min idol. Min inspiration. Har inte haft ngn sen backstreet boys. Känns kul att ha hittat en ny (: /AA

2011-07-06 @ 23:47:01
Postat av: Elin Marklund

Himla fint med en sån flaska, bra tips, Tack! :)

2011-07-07 @ 03:10:19
URL: http://elinmarklund.se
Postat av: T, T & E

Kanske måste köpa flaskan bara för att den var så snygg!

2011-07-07 @ 08:48:40
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag blir imponerad av ditt engagemang! Eloge till dig. =)

2011-07-08 @ 04:52:24
URL: http://nogg.se/geekspeak

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0