Nagellack och chips - bland annat.


Bebisen är insrärrad i spjälor nu, så inget mer nattligt drama har utspelat sig.

Jag sitter och grubblar, och har lite halvångest.
Jag funderar på att flyga med Loui till stockholm om två veckor.
Min kära vän har fått en bebis som jag gärna vill se, och dessutom kostar det bara 800:- att flyga tur/retur med Norwegian, trots att jag kommer checka in en väska, barnvagn och bilstol.
Vi ska vara där i två nätter isf, för då har John inte så långa dagar och kan rasta hunden.

Det hade vart trevligt, men man måste ju ha med sig så mycket prylar så man får ångest.
Jag ska avvakta tills imorgon. Måste veta om någon kan köra mig till kallax.





Jag gillar när andra skriver om produkter och vad de tycker om dem. Så nu blir det lite av ett sånt inlägg här.

Jag skrev ju för länge sedan att jag skulle testa Dermalogica.
Tyckte inte om dem särskilt mycket.
Huden känns visserligen bra, men känslan var inte bra- vilket är viktigt.
Det ska kännas lyxigt och mysigt att hålla på slafsa med shit i ansiktet.



Ansiktstvätten var som gel. Jag gillar löddrande kräm.
sprayen som man ska spraya på innan fuktkrämen kändes uttorkande, vilket jag hatar.
Fuktkrämen kändes för lätt. Jag vill att det ska kännas flottigt och krämigt.

Det som var bra var peelingen. Den hade stora riviga korn. Inget mesigt som knappt känns.
Den ska jag nog köpa i full storlek.

Igår var jag på stan och köpte en dagcreme från Clarins. Fick även med en ansiktsmask.
Älskar båda. Gillar allt jag köpt hittils från det märket.
Det var faktiskt 30-70 % rabatt på kicks.



Köpte också ett rosa nagellack. Jag har aldrig gillat rosa, men när jag blev gravid fick jag en hormonrubbning som fortfarande sitter i.
När jag väntade Linus gick jag från blond till mörkhårig. Så det är något med färgval och hormoner som hör i hop.



O.P.I ska tydligen vara det bästa nagellacket. Möjligtvis torkar det snabbare, men jag målade igår och det börjar redan se för taskigt ut. Så jag vet inte. Kanske är jag som städar för mycket. Nagellack kanske egentligen är tänkta för Hollywoodfruar. 

Joo! Jag köpte dessa chips igår. Jättegoda!







Kommentarer
Postat av: T, T & E

Jag älskar peeling med riviga korn.

En gång för 5 år sedan hade jag en helt underbar peeling mask från Elisabeth Arden.

Huden blev babymjuk och super fräsch.

Tyvärr hittar jag inte den längre.



Kul med en tripp till Stockholm!

Och dom där chipsen ska jag testa.

2011-01-13 @ 23:26:01
URL: http://mtt.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag tycker de där chipsen såg lite giftiga ut.. haha! Och KUL med Sthlm-tripp!!!

2011-01-14 @ 01:36:06
URL: http://nogg.se/geekspeak
Postat av: spikie

Peeling är ju bara så härligt..kanske ska man testa det :-)

dagkrämen du köpte..luktar den mycket? jag har det STORA problemet att jag kan inte köpa saker...speciellt till ansiktet som luktar starkt...då får adde problem med näsan....jobbigt värre.

Chipsen måste jag nog ta och prova...verkade spännande....



Jo nagellack är nog tänkt för Hollywood fruar som inte ens behöver torka sin rumpa efter toa besök ,-P

2011-01-14 @ 13:01:19
URL: http://spikie66.babyblogg.se/
Postat av: Ida

Var köper man dermalogica?? Jag skulle behöva en Bra ansiktspeeling!

2011-02-10 @ 21:51:46
URL: http://idaalala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0