Dagens mat + recept.


Frukost. Mix.

2 dl naturell yougurt
7 frysta jordgubbar
1/2 banan.

Typ som glass. Jag klagar verkligen inte, och kände mig mätt längre än jag trodde, och brukar.

Imorgon ska jag mixa i lite havregryn också.




Lunch.

2 kokta ägg. En näve räkor, och en skvätt majönäs.
I det enkla bor det vackra.




Middag.
Köttfärspaj med champinjoner. 4-5 personer. 
Supergod!

Pajdeg:

50 gr rumstempererat smör.
4 dl mjöl (2 dl dinkelsikt & 2 dl dinkel fullkorn.)
1,5 dl mjölk.
2 tsk bakpulver. (knådas ihop till en deg, ev extra mjöl. Klä en form, något större än pajform.)

Fyllning:

500 gr köttfärs
1 strimlad lök
Några hackade färska champinjoner
1-2 pressad vitlök
havssalt & svartpeppar

Överst:

2 burkar cremefresh.
4-5 dl riven ost.
4 msk majonäs
lite svartpeppar (blandas och breds på pajen)

Grädda 200 grader ca 30 min, tills pajen fått lite färg.





Kommentarer
Postat av: moster

Tack för receptet på spenat soppan.. Den var supergod. Vi åt den nyss till lunch.Hoppas allt är bra med er. Kram Moster.

2011-01-20 @ 13:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0