Hells kitchen.



Idag gjorde jag världens äckligaste middag.
Linus har de senaste dagarna sagt att han inte gillar maten, bara för att han haft brottom till att göra något annat.
Men idag sa han
-mamma det här var seriöst äckligt!

Jag gjorde en örtsoppa med kyckling.
Man kunde i ha i färska eller frysta örter. Jag valde en ört-blandning ur frysdisken.
Fy...det smakade skit. 

Måste sätta mig och skriva av recept från Halv åtta hos mig.
Behöver inspiration känner jag. Annars måste jag ta fram falukorven ur frysen imorgon, och det går lite emot mina nya matprinciper.

Idag har jag promenerat på isen i 1 tim och 15 min. Det var superhärligt.
Ser allmänt fridfullt ut att glida fram på långfärdsskridskor. Jag tror jag ska prova.
Annars har vi ju grönis sparkis, som John hittade på reprisen.
Helvete vilka benmuskler (eller iallafall träningvärk), man får av att köra spark. Det är tusen gånger jobbigare än vad jag kunde tro.

Läget här hemma är så att en unge är sur som en citron och har någon slags mini-tonårskris.
Den andra skiner som en sol.
Själv har jag pms till och från, och en halvknölig patte.
Men allt blir bättre av en natts sömn (eller kanske en god middag.) Om jag slipper vakna till ljudet av laser-svärd.

Tjao!

Kommentarer
Postat av: Ida

Eller hur, jag trodde inte att sparkande gav sån benträning :)

2011-02-02 @ 13:06:37
Postat av: spikie

låter härligt...både PMS, halvknölig patte och mini-tonårskris ;-) men en som skiner som solen....för att väga upp lite ;-)

2011-02-02 @ 15:51:59
URL: http://spikie66.babyblogg.se/
Postat av: spikie

Härligt :-D

Tänkte annars fråga dej.

ja menar om Ann åxå ska vara med på ett hörn blir det ju inte många slantar var.... fanns filter med så det enda man då behöver ha med sej är eget kaffe ;-)

2011-02-02 @ 22:11:28
URL: http://spikie66.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0