Nattlig energi.


Här bara sprutar det inlägg, för att vara jag alltså.

Vi har inte en enda kanal på tv`n. Det är fel någonstans.
Därför har jag sorterat kläder hela kvällen.
Gud vad jag älskar att hantera kläder! Efter färg, storlek, vad som skall ges bort och kastas.
Jag uppskattar att gjort mig av med iallafall 50 barnkläder idag.
Jag har "gjort mig av" med dem rent psykologiskt.
Det står faktiskt en massa säckar och påsar i sovrummet fortfarande.

Mina sorteringsbegär resulterar i ganska välordnade garderober. Dessutom får John sina kläder vikta och fint uppstaplade. Men han ungefär lika duktig som Linus på att hålla det snyggt.

Jag får panik av folks skrynkliga kläder i en hög.
Och på samlare. Såna som köper fula prydnadssaker att ställa i bokhyllor.
En liten hylla går bra, men inte en bokhylla.
Det heter ju bokhylla för att man ska ha böcker där, och är det något jag skulle kunna tänka mig om jag bodde i ett större hus, så är det att ha en bokhylla full med böcker.
Fast då ska den stå i ett eget rum, ett bibliotek typ.
Då ska jag gå där och dra handen på alla bokryggar och liksom stanna sådär plötsligt som folk gör i filmer, och så bara ta boken och sätta mig där i bibblan på en fåtölj med fårskinn och ha kaffet på ett litet sidobord.

Jag vill läsa en riktigt bra bok. Jag tror jag ska göra ett besök på bibblan imorgon.
Jag trivs bland böcker. Riktigt tjocka böcker, absolut inte pocket. Fy vad trist.

Nu ska jag lägga mig och läsa "familjen annorlunda- bloggar".
Jag är så faschinerad av stora familjer. Min dröm och min skräck på samma gång.

Godnatt gott folk! Jag vet vilka ni är.
NOT!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0