En månad kvar.


Idag har Tess och barnen förgyllt min dag med sin närvaro.

Jag börjar känna att det är helt ok att börja jobba om en månad. Är less på att servera frukost, lunch, gröt, middag, kvällsfika, majskrok.
Ska bli helt fantastiska två månader då John är hemma och jag får gå iväg och vara för mig själv och komma hem till ett dukat bord..(jag inser själv att jag fantiserar ihop något extraordinärt.)

November blir inte trevligt däremot, då Loui ska börja dagis, och troligtvis också nattis.
Men det löser sig, sa han som sket... vartdå?

Loui klättrar överallt och står korta stunder, men han vill inte gå. Och inte heller bada.
En gång var vattnet i baljan för varmt, och gången efter för kallt. Nu litar han inte en sekund på mig längre, och klamrar sig fast och drar upp bena för att slippa.

Linus har fått en egen mobil (en överbliven som ändå bara låg i en låda), han ringer mig 5-7 gånger /dag när han är hos Mattias. Han skickar även en hel del sms till oss.
Han och mommo hade skickat några sms, typ "jag saknar dig" och sånt. Hon hade skickat honom ett hjärta och en pussmun, och han avslutar med

"hahaha, snyft"

Vi har inte riktikt förstått om han var ironisk eller om han tyckte det var sorgligt.
Det är inte lätt att förstå sig på 6-åringar.

Nu ska jag gå in på kakburken.se och beställa hem några pastafärger. Om några veckor fyller han 7, och jag har lovat honom en starwars tårta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0