Planet Earth.


Idag köpte jag något jag länge velat ha.
Den var apdyr. Men den är vacker, symbolisk, och meningsfull.

Jag gillar att titta på världskartan. 
Förmodligen tar jag igen det Ointresse jag hade i skolan, och den kunskap jag borde ha fått. 

Geografi var, och är inte min starka sida.


Om jag inte kan resa runt jorden, får jorden komma till mig.
För visst är den vacker?
På avstånd är den ju helt ofattbar. Hur kan den bara hänga där ute, och vara så enorm?


Och varför finns den? ...


 895:- Presenten Piteå. InterStil.




Det här är våran hall. Den får stå där tills lillbarnet har vuxit ur klåfingrarna.



... Hur länge?

Och vad händer sen?

Kommentarer
Postat av: spikie

ha ha ja man skulle trott jag blev kvar på jobbet ;-P

nä men man har lixom ingen större lust att sitta vid datorn numera. allt känns bara jobbigt...ska jag ORKA med ett inlägg? så går tankarna..och vad ska jag skriva om? antar det blir bättre sen...och tiden finns kanske åxå.

jag måste ju bara snart ta och kika förbi. va ju ett tag sen nu. dessutom har ju Loui en liten present. hur ser nästa vecka ut för dej?

2011-08-11 @ 20:22:12
URL: http://spikie66.babyblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag saknar dig!!!! Måste komma snart och titta på din jordglob. Å dricka te. Å dampa loss över vår värld. Kanske ta en vända på ett dansgolv. Men framförallt prata kärlek! Varför finns den? Hur länge? och vad händer sen? (; /AA

2011-08-11 @ 20:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0