För varenda unge.




Nu har jag fyllt i mina uppgifter på UNICEF.
Snart kommer papper hem i brevlådan, och jag blir världsförälder :)

De som säger att det inte är någon idè att skänka pengar till välgörande ändamål är ofta samma personer som menar att det lilla Sverige gör inte spelar någon roll i miljöfrågan.

Likgiltighet måste vara det värsta mänskligheten drabbats av.


"Jag tänker inte släcka elden om du brinner eftersom jag inte kan vara helt säker på att det inte är ett practical joke alltihop"  Ser du logiken i detta?

85 % av pengarna man ger till unicef går till barnen. 15 % till administrativa kostnader. Årsredovisningarna finns tillgängliga för alla.

Men även om 90% av mina pengar varje månad skulle gå till UNICEF:s firmafester så gör de sista 10% mer skillnad för de som får hjälp än vad hela summan gör i min plånbok.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Så klokt! Älskade liknelsen med elden (:

2011-08-24 @ 21:19:42
Postat av: maja

Välkommen till klubben! Vi världsföräldrar är lite bättre än resten av högen som bara står och ser på.

pöss å kram

2011-08-25 @ 12:12:36
Postat av: Ida

Säger samma som ovan talare, välkommen till klubben! Härligt :-)

2011-08-25 @ 17:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0