Vinterjacka.


Jag vill verkligen ha en canada goose.
Jag vill känna hur varma de är, för jag är så himla frusen av mig.
Håller de forskarna på Antarktis varma så bode de hålla mig varm också.
Man borde få bidrag från staten om man bor här uppe, iallafall då temperaturen närmar sig -20.

Kanske Reinfelt kan knacka på dörren och ge mig en sån här??




Skulle jag rösta på honom då?
Svar: NEJ.


Nästa vinter köper jag en. Ta mig tusan.


Jag såg dokumentären om dunet. Hur fåglarna plockas levande. Tydligen sker detta främst i Europa och Asien.
Men tillverkarna av canada goose-jackor hävdar att allt deras dun kommer från kanada, från samma leverantör som inte plockar från levande fåglar.
Pälsen i en äkta jacka kommer från "coyotes" prärievarg. De använder inte päls från pälsfarmer, endast skyddsjakt i kanada.

Jag väljer att kanske lite naivt, lita på det.

Tills jag sparat ihop en förmögenhet funderar jag på denna:



En 8848 Altitude. Ska kolla Intersport i veckan om de har någon.

Nu ska jag försöka få husets lill stjiitaong att sova nalta.







Kommentarer
Postat av: spikie

vad ligger dom på för pris?

Låter najs om man fick lite bidrag för det är ju ruskigt kallt ibland ;-)

2010-09-07 @ 17:56:34
URL: http://spikie66.babyblogg.se/
Postat av: anette

ett tips låt din lille sova ute i vagnen...min tjej sover flera timmar där på dan...den friska luften gör väl en trött antar jag...

2010-09-08 @ 13:07:05
Postat av: Jennan

Jodå han sover bra i vagnen, men bara när man går :P

2010-09-08 @ 16:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0